top of page

Zážitky z LA 6: Venice Beach a kúpanie v oceáne

Víkendy v LA sa snažím vždy posunúť na vyšší level pretože čím dlhšie tu som, tým viac zisťujem, aký je život v Kalifornii úžasný. Je tu neskutočné množstvo neobmedzených možností a dáva mi to obrovskú slobodu. Minulý víkend som si preto naplánovala celodenný výlet do Venice a rozhodla som sa, že vyskúšam čo najviac vecí, ktoré som tam doteraz ešte nevyskúšala. Zároveň vám tu zhrniem aj všetky dôležité lokality vo Venice, pretože som si uvedomila, že som to ešte neurobila :)

Známy nápis "VENICE", s ktorým mám konečne fotku

(nie je to najjednoduchšie, pretože na dobrý záber musíte stáť na ceste ale tentokrát som to stihla aj bez ujmy na zdraví)

Bola sobota ráno a na UCLA sa začali zbiehať noví študenti, pretože sme mali zrovna deň otvorených dverí. Nebolo teda (podľa mňa) lepšie riešenie ako si spraviť malý víkendový únik do pohodovej Venice práve v takýto deň.

Aká je Venice Beach?

Venice Beach je jedno veľmi veľmi špecifické miesto, ktoré si trúfam tvrdiť nenájdete nikde inde na svete. Je veľmi hipisácke, pestrofarebné, plné bláznivých ľudí, pouličných obchodníkov, umelcov, skateboardistov a surferov. Venice Beach je miesto, ktoré víta každého a keby ste sa rozhodli tam ísť aj vo vreci zo smetného koša alebo oblečení ako jednorožec, podľa mňa by ste zapadli v obidvoch prípadoch úplne bez problémov.

Klasický záber na Venice Boardwalk s palmami a street art, ktoré tu nájdete úplne všade

Na Venice Beach totiž nikto nič nerieši, všetci sú tu pozitívne naladení a máte pocit akoby sa na tomto mieste úplne zastavil čas. Všetko plynie v kľude, nikde nie je žiadny zhon a stres, všetci sa pomaly prechádzajú po Venice Beach Boardwalk alebo posedávajú na slnku a vyhrievajú sa tam kľudne celý deň. Niektorí ľudia na Venice Beach doslova bývajú a majú tam rozložené stany a napríklad jedna pani, s ktorou sme sa rozprávali sa tam narodila a prežila celý živoť. Je to miesto kde je celý rok teplo, takže ak máte chuť na takýto "free" spôsob života, Venice vás určite s radosťou privíta.

Venice Beach je plná samých bizarností a bizarných ľudí, ktorí vám budú ponúkať napríklad hada (podotýkam ozajstného živého hada) na pohladkanie ale napríklad je tam aj jeden pán, ktorý má na ulici dovezený klavír a hrá tam na ňom. Tu tiež podotýkam, že je to normálne veľké koncertné krídlo - nebude predsa žiadne "Béčko" s malým elektrickým klavírom, ktorý si na ulicu môže doniesť hocikto. Na 90% vám zaručujem, že keď sa sem vyberiete, stretnete ho tam :)

Street art na vás vo Venice číha na každom kroku :))

Ja som za tých pár mesiacov, čo som v Kalifornii, bola na Venice asi 5-krát a vždy to bol podobný výlet. Išla som tam párkrát peši zo Santa Monica Beach lebo tieto dve pláže sú od seba vzdialené asi iba hodinu peši. Raz som bola na Venice aj na bicykli a o tom si môžete prečítať článok tu. Takisto som bola na výlete aj vo Venice Canals Historic District, čo je domová štvrť, ktorá pripomína talianske Benátky (odkaz nájdete tu).

Skate Park vo Venice

Keď sa ocitnete vo Venice, určite sa choďte pozrieť na skate park, v ktorom trénujú úplne bláznivo talentovaní skateboardisti a nebudete od nich vedieť odtrhnúť oči kľudne aj celé poobedie. Skate park je rovno na pláži, takže vám neunikne z dohľadu ani ak budete mať na výlet vo Venice iba pár hodín. Ja sa tam zastavím úplne vždy, keď som vo Venice, pretože tie triky skateboardistov a saltá ma naozaj fascinujú. Skateboardujú tam aj úplne starí páni aj malé deti a je to naozaj niečo, čo len tak človek nevidí.

Slávna Muscle Beach, kde vraj občas chodí aj Schwarzenegger

Muscle Beach

Pre milovníkov kulturistiky a posilňovania je určite lákadlom aj Muscle Beach, kde trénujú miestni svalovci aj keď tomuto sa ja naozaj vôbec nerozumiem, to musím priznať :))

...toto je môj maximálny trik na kruhoch :))

Na mojich doterajších výletoch som sa vždy pohybovala po tejto hlavnej časti, ktorá je aj tak najviac turisticky-založená (Boardwalk, Skatepark a Muscle Beach). Pri výletoch do Venice pre mňa tiež platí pravidlo, že čím viac ráz som tu bola, tým viac sa mi tu páčilo. Venice má rozhodne svoje čaro aj keď sa vám to na prvý pohľad nemusí zdať a príde vám to len ako divná gýčová ulica plná obchodov s marihuanou. Viem, že prvotný dojem nie je ľahké prekonať ale naozaj vám radím, sadnite si niekde na lavičku alebo na pláž a doprajte si pol hodiny pozorovania života okolo vás a určite začnete vidieť to čaro aj vy.

Ulice pri pláži a veľké množstvo malých príjemných reštaurácií (ja vám odporúčam "The Poké Shack" alebo "Butcher's Daughter")

Tentokrát som ale išla do Venice za zmenou. Môj plán bol nasledovný- konečne ísť vyskúšať kúpanie v oceáne, pretože doteraz som nikdy nemala so sebou plavky a ani nebolo až také horko na to aby som skočila rovno do vody.

Venice Beach

Nemala som doteraz žiadnu reálnu skúsenosť s vodou v oceáne a nejako naivne som si myslela, že je to úplne rovnaké ako plávať a kúpať sa v mori. Na letných dovolenkách som totiž presne ten človek, ktorý buď číta alebo pláva (a samozrejme je veľa jedla :)). Prišli sme teda na Venice beach, zložili veci a išli vyskúšať vodu. Vonku príjemne pofukovalo ale bolo skoro 28 stupňov, čo je podľa mňa ideálna teplota na kúpanie aj keď je voda studená.

Keď budete vo Venice, zájdite si na pláž a aspoň sa poprechádzajte bosými nohami po pobreží alebo si dajte obed s výhľadom na oceán :))

Voda v oceáne bola ale fakt dosť studená a keď som najskôr chodila po pobreží iba s nohami vo vode, tak som si myslela, že mi odmrznú nohy. Napriek tomu som mala na zozname bod okúpať sa v oceáne a nedala som sa odstrašiť ani teplotou vody.

Po ležaní a vyhrievaní sa na pláži som rovno zamierila do vody a v pláne som mala parádne si zaplávať. Voda bola studená ale super osviežujúca a ja som sa postupne posúvala ďalej ale vlny boli dosť šialené a párkrát ma zmietli pekne ďaleko. Voda mi po pár pokusoch išla ušami aj očami aj nosom a sama som sa musela na sebe smiať, aká som bola na začiatku odhodlaná "čeliť oceánu". Z plávania nič moc nebolo a skôr som sa len tak nechala unášať vlnami. Oceán (aspoň na tomto mieste) bol skôr pre ľudí, ktorí by si chceli skúsiť surfovanie. A naozaj, kúsok od nás bolo dosť veľa surfistov na susediacej pláži, takže ak ste sturferi, tak Venice je rozhodne super lokalita. Ak ste plavci, nie je to úplne najideálnejšie ale za to osvieženie vo vode to určite stojí.

Young, wild and, free...tak by som zhodnotila túto fotku z Venice:)

Zážitok z oceánu bol napriek búrlivým vlnám úplne neskutočný a pláž bola dokonale relaxačné miesto. Boli sme kúsok od rušnej Venice Boardwalk ale cítila som sa od toho života na ulici úplne izolovaná a na pláži bolo príjemné ticho a počuli ste len zvuk vĺn.

Veci, ktoré sme mali so sebou nám počas kúpania postrážili ľudia, čo ležali blízko pri nás a naozaj vám odporúčam niekoho poprosiť, aby vám dohliadol na veci kým ste vo vode. Američania sú veľmi ochotní a milí ľudia, takže sa na nich môžete určite bez problémov spoľahnúť. Zároveň veľa ľudí je na pláži len kvôli opaľovaniu a nie vode, takže ich ani nebudete nejako zvlášť obťažovať.

Na Amerike je tiež super, že na všetkých takýchto verejných miestach nájdete fontánky s pitnou vodou a WC kabínky úplne na každom kroku, takže sa bez problémov máte kde prezliecť a "poľudštiť" potom ako budete celí od piesku a soli z pláže.

Na pláži nájdete aj veľa takýchto domčekov pre plavčíkov, ktoré vám radím nevynechať :)

Venice Beach Bordwalk (hlavná plážová ulica) a Joe's Pizza

Po pár hodinách na pláži som mala na zozname činností aj návštevu Joe's Pizza, čo je pobočka slávnej New Yorskej pizze priamo na Venice Boardwalk. Je to malá "búdka", kde robia klasickú americkú pizzu a dať si môžete trojuholník alebo aj celú obrovskú pizzu (americká pizza je oproti talianskej oveľa väčšia, hrubšia a kalorickejšia takže ak netrpíte vlčím hladom, postačí vám rozhodne trojuholník). Pizza chutila super aj keď ja som z toho kúpania a slnka ani nemala nejaký hladný žalúdok a tak som vyskúšala iba jeden "hryz" od kamaráta.

Slávna New Yorská pizza a krásna stena od umelca "jgoldcrown"

Venice je tiež mesto známe zrodom Beatnickej generácie a na týchto miestach vznikla napríklad aj kapela the Doors. Zakladatelia the Doors (Jim Morrison a Ray Manzarek) sú zároveň absolventami UCLA, tak som zvedavá, aká umelecká múza kopne mňa keď budem pravidelne navštevovať Venice a poctivo nasávať jej atmosféru :))

Slané a polomokré-polosuché vlasy od oceánu, tvár bez makeupu ale pocity úžasné

Abbot Kinney Boulevard (hlavná ulica s obchodmi a reštauráciami)

Ďalšia na zozname bola ulica Abbot Kinney Boulevard, čo je tiež celkom slávna nákupná ulica v meste Venice (teda kúsok od pláže a od hlavných turistických atrakcií). Táto ulica je niečo ako Rodeo Drive v Beverly Hills (odkaz na článok nájdete tu) alebo Melrose Avenue (článok nájdete tu) a zároveň je úplne rozdielna.

..táto krásna dodávka ma skoro zlákala na kúpu zmrzliny ale šetrila som si žalúdok :)

Je tu totiž veľké množstvo obchodov, ktoré na rozdiel od Melrose a Rodeo sú obchody samých nezávislých, ekologických, hipster a veľmi ne-mainstreamových značiek. Zároveň je tu príjemne rušno a medzi obchodmi nájdete množstvo príjemných reštaurácií a samozrejme, na celej ulici je veľa pomaľovaných stien, ktoré sú ale opäť v úplne inom štýle ako steny na Melrose Avenue.

Vitajte na Abbot Kinney Boulevard

Zmrzlináreň Salt and Straw, a.k.a. "najlepšia zmzlina v LA"

Ak sa ocitnete na Abbot Kinney Blvd., rozhodne vám odporúčam dať si tam najlepšiu zmrzlinu v LA, ktorú ponúkajú v zmrzlinárni Salt and Straw. Určite prekoná všetky vaše očakávania, tak ako prekonala aj tie moje. Doma mám dve veľké odborníčky na zmrzlinu a celé leto ma ťahajú po každej okolitej aj vzdialenej zmrzlinárni, takže som už jedla všelijakú zmrzlinu a napriek tomu tejto americkej naozaj dávam veľmi vysoké hodnotenie :)

Rada pred zmrzlinárňou bola taká neuveriteľne dlhá, že som ani neverila, že sa v ten deň dostaneme na rad ale všetko išlo pomerne rýchlo, takže sa nezľaknite, keď by ste tú radu videli.

Vanilka a avokádo v Salt and Straw

Bonusom je, že vnútri v predajni môžete počas čakania vyskúšať hocikoľko príchutí, z ktorých dostanete malé vzorky, aby ste sa vedeli lepšie rozhodnúť, ktorú zmrzlinu si dáte. Kornútky a porcie boli ako pre obra. Ja som mala veľké oči a dala si dve príchute lebo na výletoch takzvane "nikdy netrochárčim". Nálož zmrzliny bola väčšia ako jedna menšia krabička zmrzliny, ktorú bežne kúpite v potravinách. Vyskúšala som avokádovo-čokoládovú príchuť a vanilkovú príchut. Môj kamarát si dal galaktickú-jednorožcovú príchuť a slaný karamel. Všetky 4 príchute boli super až na to, že som asi vyliečená z chuti na zmrzlinu na veľmi dlhú dobu pretože to bola zásoba zmrzliny, ktorá by vystačila celej jednej rodine.

Fialová zmrzlina je galaktická jednorožcová, ak by vás to zaujímalo :))

Zároveň som ale v ten deň prešla viac ako 13 000 krokov, plávala a bicyklovala pár kilometrov tak si hovorím, že to sa nejako vyvážilo.

Bicyklom z Venice Beach do Santa Monica

Po celom príjemnom dni vo Venice som ešte mala na pláne využiť mestské bicykle vo Venice a spraviť si príjemný presun z Venice do Santa Monica po asi najkrajšej cyklotrase, akú poznám. Po ceste nám pomaly zapadlo slnko a z Instagamu (ozaj hodnotný zdroj mojich vedomostí ako tak pozerám) som vedela, že večer v Santa Monica bute tiež stáť za to.

..staršia fotka z bicyklovania, ktorú vám sem prikladám len preto, aby ste videli ako vyzerajú mestské bicykle "Breeze Bike" vo Venice a ako približne vyzerá cyklotrasa popri pláži :)

Večer v Santa Monica

Mólo v Santa Monica bolo večer krásne vysvietené a začínal sa tam práve večerný život, čo je niečo, čo mi tu naozaj veľmi chýba a konečne som videla miesto, kde to večer naozaj "žilo". Na móle je postavený zábavný park a reštaurácie a všetko to pôsobilo úplne dokonale, dovolenkovo a relaxačne. My sme si všetko pozreli a potom sme po celom dni strávenom na slnku konečne vyrazili naspäť.

...slávna Bubba Gump reštaurácia :)

(v Amerike ich nájdete aj mimo Kalifornie)

Ak ale nebudete úplne zmordovaní po celom dni tak ako my, určite by som si rezervovala dopredu stôl v Bubba Gump Shrimp Co. (reštaurácia z Forrest Gump) a zašla tam na večeru alebo by som sa išla previezť na nejakej horskej dráhe alebo kolotoči na móle. Ak milujete zábavné parky, tak som spracovala aj článok o výlete do Universal Studios v Hollywoode, čo je obrovský zábavný park, takže ak ste články z toho výletu ešte nevideli, odkaz nájdete tu (časť prvá a časť druhá).

Bezfiltrová fotka po ceste z Venice

Na uliciach v Santa Monica bolo totálne rušno, všade boli masy ľudí a hlavné ulice boli kompletne zapchaté. Kým sme sa dostali naspäť na UCLA, cestu nám zrušili asi štyria Uberisti ale nakoniec sme sa úspešne dostali do cieľa.

Zábavný park na móle v Santa Monica

Tento môj víkendový výlet hodnotím veľmi vysoko, pretože bol naozaj nabitý činnosťami a keď si to spätne uvedomím, ani neviem ako som toto všetko mohla za jeden deň stihnúť. Ak ste náhodou zmeškali môj predchádzajúci článok z výletu do Alfred Coffee v Beverly Hills a k hotelu Beverly Hills, kde som tiež bola minulý víkend, určite si ho pozrite (odkaz vám dávam sem).

Výhľad na pláž v Santa Monica

Venice Beach je naozaj úžasné miesto a pokiaľ budete v LA, je to rozhodne must have! (tak ako aj nespočetné množstvo ďalších skvelých miest)

Veľmi ma potešíte, ak mi pod článkom zanecháte nejaký komentár, akékoľvek vaše dojmy alebo čokoľvek, čo vás pri čítaní napadlo. Budem rada ak bude blog čo najinteraktívnejší a veľmi ďakujem tým z vás, ktorí mi poslali správy ohľadom článkov, dojmov, nápadov a veľkým množstvom pozitívnej energie.

"Ruské kolo" na móle v Santa Monica v Pacific Park (zábavnom parku)

Ešte raz, ďakujem vám! :))

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page