top of page

Zážitky z LA 3: Beverly Hills a makrónky v Ladurée

Beverly Hills je miesto, kam sa typický turista až tak často nevyberie, pretože sa o ňom traduje, že je to len časť LA, kde sa nachádzajú drahé obchody a nič viac. Ja som sa to rozhodla preskúmať hneď na začiatku roka na bicykli, pretože z campusu UCLA to trvá asi iba pol hodinu.

Nie, v tomto som na bicykli do Beverly Hills nešla :))

Netvrdím, že bicyklovanie po rušných uliciach v LA je najjednoduchšie ale ja som svoj požičaný bicykel chcela využiť takzvane po slovensky :)) - nech už sa to požičanie poriadne oplatí!

Do tejto luxusnej štvrte som sa vybrala teda na požičanom školskom bicykli, ktorý mal pripevnené bočné cyklistické tašky na zadnom kolese a k tomu som si dala na hlavu dosť otrasnú (ale bezpečnú) prilbu. Cesta prebehla v poriadku a keďže tú tu všade rovné a veľmi široké cesty so svetelnými križovatkami, dalo sa to v pohode zvládnuť :)

Cyklista v Beverly Hills na Walk of Style :))

(prilbu som si položila na zem, nebojte sa)

Bola som oblečená športovo, a keďže som išla na bicykli a chcela som sa naspäť z Beverly Hills vrátiť ešte za svetla, prezrela som si iba hlavné časti a rozhodla som sa, že sa sem určite vyberiem znovu. Videla som hlavnú nákupnú ulicu Rodeo Drive Walk of Style, ktorá bola naozaj plná luxusných obchodov, ale aj nápis Beverly Hills v príjemnom parku, kde boli rodiny s deťmi.

Ulice v Beverly Hills

Na jednej z hlavných ulíc v Beverly Hills som tiež zbadala obchod Laduré, ktorý je známy francúzskymi makrónkami, výbornými dezertami a kávou. Moja prvá návšteva Ladurée bola dosť komická, pretože som mala na sebe už spomínané športové oblečenie a vnútri boli miestni starší ľudia a užívali si tam poobedný čaj. Očividne ich tam poznali všetci čašníci a boli v porovnaní so mnou slušnejšie oblečení :)

V Amerike ale platí pravidlo, že k hosťovi sa všetci správajú slušne a za to, že je oblečený v športovom oblečení sa k nemu nikto nespráva ako k menejcennému a ani mu nedáva najavo, že by tam nepatril. Tým, že som mala so sebou aj prilbu, všetci ľudia sa na mňa usmievali a dokonca jeden človek mi aj pogratuloval, že som tam prišla na bicykli, pretože ľudia v LA milujú zdravý životný štýl a podporujú cyklistov.

Môj prvý slávny malinový dezert "Saint-Honoré Rose" v Ladurée

V Laduré som si objednala jeden z ich slávnych dezertov a kávu, a chutili naozaj vynikajúco. Maliny na dezerte boli úplne čerstvé a sladké a káva bola najlepšia akú som v Amerike doteraz ochutnala!

Rodeo Drive, Beverly Hills

Vedela som, že nie som v Beverly Hills posledný krát, a tak som si ochutnávku makróniek nechala na ďalší raz, pretože som ich nechcela so sebou prevážať na bicykli a po malinovom dezerte som naozaj mala sladké chuťové poháriky dokonale naplnené :)

Okrem toho mali v Beverly Hills z cenovo prístupnejších obchodov napríklad Sephoru, kde sa dali kúpiť všetky nové kozmetické vychytávky, ale aj rôzne kaviarne a kníhkupectvo vydavateľstva Taschen, ktoré vydáva jedny z najkrajších obrázkových kníh o umelcoch, mestách a galériách na svete.

Beverly Hills pokus číslo dva !

Druhý výlet do Beverly Hills som absolvovala nedávno a objavila som tu ďalšie nové a zaujímavé miesta o korých vám v tomto článku chcem povedať. Tentokrát som už nešla na bicykli ale Uberom a cesta bola preto oveľa jednoduchšia a mohla som "nahodiť" aj nejaký nešportový outfit, na čo som sa celkom tešila.

Divím sa nad krásou Rodeo Drive alebo nad mojim spontánným bicyklovým "Tour de Beverly Hills"?

..milujem túto momentku :))

Po prechádzke po hlavných nákupných uliciach a nakúkaní do výkladov známych módnych obchodov ako napríklad Dior, Louis Vuitton alebo Tiffany sme sa s kamarátom presunuli k hotelu Beverly Wilshire, ktorý je hneď na konci Rodeo Drive a je to hotel, v ktorom sa natáčal film Pretty Woman.

"Pretty woman, walking down the street, pretty woman..."

Takisto som zistila, že na Walk of Style sa nachádza aj galéria, ktorá sa volá Galerie Michael a vstup do nej bol na moje počudovanie zadarmo. Bola to menšia súkromná galéria, v ktorej predávali obrazy ale mohli ste si všetko v kľude prezrieť aj keď ste nemali v pláne kúpiť nejaký obraz do vašej súkromnej zbierky :))

Väčšina ľudí o tejto galérii nevie alebo si netrúfa ísť dovnútra, pretože v nej nebol ani jeden turista, napriek tomu, že na uliciach ich bolo dosť. Ak budete niekedy v Beverly Hills, určite sa tam zájdite pozrieť alebo aspoň schladiť pred slnkom, pretože je to krásne miesto :)

Jeden z obrazov v Galerie Michael na Walk of Style

Okrem nápisu Beverly Hills a hlavných ulíc sme sa išli pozrieť aj na jednu budovu, ktorá vyzerala veľmi pekne a z diaľky sa nám zdalo, že sa dá dostať aj na jej vyhliadkovú vežu. Táto budova bola niečo ako lokálny mestský úrad a bohužiaľ bola zavretá, pretože bol víkend, takže naozaj netuším, či sa do nej dá dostať pokiaľ ste bežným smrteľníkom :)

Trošku iná budova mestského úradu, čo poviete?

V Beverly Hills sme zavítali aj do jednej celkom unikátnej kaviarne, ktorá sa volala Nespresso Butique a bola to nielen kaviareň, ale aj showroom kávovarov Nespresso. Robili tu naozaj luxusnú kávu a prostredie bolo úplne ako z filmu. Ľudia v Beverly Hills si tiež poriadne dávajú záležať na oblečení, takže dotvárali celú "filmovú atmosféru" perfektne.

Keďže Beverly Hills je doať dekadentné miesto, bolo treba vyskúšať aj túto dekadentnú karamelovú kávu namiesto klasického cappuccina :)

Čo je špecifické pre Beverly Hills sú krásne čisté ulice s palmami, kde nie sú žiadni bezdomovci alebo ošarpané bočné uličky, kde sa bojíte aby vás niekto neokradol, čo som zažila napríklad v downtown LA alebo v Hollywoode (odkaz na článok tu). Na palmách na všetkých uliciach sú pripevnené reproduktory a v príjemnej hlasitosti hrajú retro hity od ABBA ako napríklad Mama Mia alebo Dancig Queen. Toto podľa mňa vytvára tú pravú filmovú atmosféru oveľa lepšie ako napríklad taký chodník slávy v Hollywoode :)

Všimla som si, že na palmách sú tiež svetielka, takže večer musia byť ulice (možno) ešte krajšie ako cez deň

Pokiaľ ste milovníci áut, nie je lepšie miesto ako Beverly Hills! Po uliciach sa tu premávajú celý deň úplne bláznivo drahé autá. V priebehu pár hodín určite uvidíte Ferrari, Rols Royce a Maserati na jednej ulici. Naozaj netuším, či sú to autá miestnych obyvateľov, a či tadiaľ naozaj niekam idú, alebo sa tam len predvádzajú. Každopádne, je to príjemný zážitok :)

Toto žlté auto stálo zaprakované pred obchodom House of Bijan, ktorý je vraj najdrahší obchod na svete. Na nákup v tomto obchode potrebujete rezerváciu a predávajú tu iba pánsku módu. Medzi zákazníkov patrí napríklad Barack Obama a Michael Jordan.

Jedno z najvzácnejších áut na svete: Rolls Royce Phantom, ktoré má hodnotu 1,6 milióna dolárov (vôbec som to netušila keď sme boli v Beverly Hills a až teraz som to "vygooglila")

Poslednou zastávkou v Beverly Hills bolo samozrejme Ladurée, a tentokrát som mala namierené vyskúšať ich najznámejšie makrónky. Predávajú ich v rôznych krabičkách a vy si môžete vybrať, ktorý typ krabičky chcete a koľko makróniek chcete. Ak chcete napríklad vyskúšať iba jednu makrónku, aj to sa bez problémov dá.

Predajňa Laduré v Beverly Hills

Ja som si kúpila balenie šiestich makróniek a vybrala som si rôzne príchute, pretože som ich chcela vyskúšať čo najviac. Nie je to len o pekných krabičkách a farbách ale tie makrónky chutili úplne dokonale a dúfam, že sa mi postupne podarí ochutnať všetky zvyšné príchute. Na jednotku hodnotím rozhodne vanilku, karamel a limetku.

Posedenie s makrónkami na ulici (boli také dobré, že na fotke dva chýbali hneď po nákupe)

Ďalší tip na výlet do Beverly Hills je, že na uliciach sú rozmiestnené stolíky a stoličky, na ktoré si môže ktokoľvek sadnúť a nepatria žiadnej kaviarni alebo reštaurácii, takže sa nemusíte báť, že si tam nemôžete len tak posedieť a pozerať okolie a okoloidúcich ľudí.

Nákupy, nákupy, ach tie nákupy! :)

(dalšia moja obľúbená a totálne náhodná momentka pri stene parkoviska v Beverly Hills, ktorá rozhodne nebola určená na fotenie ale mne sa strašne páčila)

Cieľom tohto článku bolo hlavne vyvrátiť predsudky, že do Beverly Hills sa neoplatí ísť pozrieť ak nemáte na účte milióny. Rozhodne to nie je pravda, pretože sa tam dá stráviť úplne príjemný deň a je tam veľa vecí, ktoré sa oplatí vidieť a zažiť.

Zároveň sme úplnou náhodou na prechádzke po Beverly Hills objavili aj túto stenu, ktorá bola nedávno pomaľovaná srdiečkami a nemať pred ňou fotku by bol podľa mňa hriech! :)

Love Wall alebo "stena lásky" v Beverly Hills na kaviarni Alfred Coffee Beverly Hills

V LA sú takéto steny teraz veľmi populárne a dávajú si ich maľovať na svoje fasády rôzne hipsterské kaviarne, pretože tak prilákajú nie len kávičkárov ale aj ľudí, ktorí túžia po krásnych fotkách. Ja som našla ďalšie miesta s takýmito stenami v LA a dúfam, že sa mi tampodarí niekedy dostať. Čo poviete, nalákala som vás týmto článkom na výlet do Beverly Hills? :)

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page