top of page

Zážitky z LA 5: Kaviareň Alfred a Hotel v Beverly Hills

Ahojte všetci!

Vítam vás pri ďalšom pokračovaní zážitkov z LA. Môj posledný víkend bol vyslovene nabitý zážitkami, skúšaním nových vecí a návštevou nových miest v LA, na ktorých som doteraz ešte nebola. V LA mi totiž ostávajú posledné dva mesiace a začínam si naplno uvedomovať, že čo nestihnem teraz, tak už možno nestihnem vôbec. Dnes vás preto zoberiem na mini objaviteľský výled do ďalšej kaviarne Alfred (článok o návšteve Alfred Tea a Melrose Avenue nájdete tu) a pozrieme sa aj na hotel, ktorý inšpiroval okrem iného aj slávnu pieseň "Hotel California".

Zdraví vás Beverly Hills v celej svojej kráse s takýmto miernym retro kalifornským filtrom, ktorý som si jednoducho neodpustila

Ako som vám už povedala, v Kalifornii mi ostávajú už len dva mesiace a preto som sa minulý piatok poobede vybrala na "objaviteľskú misiu" do ďalšej kaviarne Alfred, ktorá sa nachádza v Beverly Hills (celý článok o Beverly Hills nájdete tu). Zvonku som túto kaviareň už síce párkrát videla ale nemala som doteraz čas si tam spraviť si tam také príjemné poobedie, ako správny bonviván. No a keďže moje kalifornské hodiny tikajú celkom rýchlo, tak som sa tam vybrala hneď! :)

Na jednej stene kaviarne Alfred Coffe v Beverly Hills je táto dokonalá stena, ktorú som nemohla len tak obísť :))

(tieto steny vyrába po svete umelec, ktorého nájdete pod menom "jgoldcrown" na Instagrame, odkaz máte tu)

Cesta do Beverly Hills je z UCLA celkom krátka a v priebehu 20 minút sme už aj boli na mieste. Ak vás zaujímajú moje podrobné dojmy z Beverly Hills, určite si kuknite aj tento článok. Zároveň vám pripomínam, že toto už je piate pokračovanie zážitkov z LA, takže ak ste zmeškali predchádzajúce články odkaz na článok o centre Los Angeles nájdete tu a článok o výlete na nápis Hollywood zase tu. Zároveň všetky články nájdete po novom v kategóriách - zážitky z LA sú všetky v kategórii "Life in LA" a naopak školské články nájdete v kategórii "UCLA"

Dnes vám budem ale hovoriť a podávať vám recenziu z Alfred Coffee v Beverly Hills, ktoré je známe (ako už teraz viem) hlavne tým, že na ich kávu nedajú dopustiť ani americké celebrity. Ja som tam išla hlavne kvôli slávnemu Vanilla Latte, ktoré si všetci chvália najviac. Nerada šírim hoaxy, takže ak vás zaujíma, kto konkrétne si chodí dávať kávu v Alfredovi, je to napríklad Kourtney Kardashian.

Moju spokojnosť asi najlepšie vyjadruje táto fotka kde som v tesnom objatí s mojim vanilla latte :))

Kaviareň Alfred stojí na rohu jednej z hlavných ulíc v Beverly Hills a je z nej vidieť napríklad aj slávny nápis "Beverly Hills". Alfred v Beverly Hills je veľmi pekne dizajnovo zariadený ale priestor je dosť malý. Vo vnútri nájdete pár stolov, objednávací pult a chladničku so smoothies a čerstvými kokosmi. Vonku je tiež iba pár stolov a to je všetko.

Kaviareň Alfred v Beverly Hills, alebo: čiernou farbou človek nikdy nič nepokazí

Nečakajte žiadne zlaté steny ani nič trblietavé. Je to taká príjemná útulná hipsterská kaviareň. Myslím, že na prvý pohľad človeka ani nenapadne, že sem by mohli chodiť lokálne celebrity ale je to tak.

Interiér Alfred Coffee v Beverly Hills (každá Alfred kaviareň má iné jedinečné zariadenie)

V kaviarni nebolo vôbec rušno a tom som tam bola v piatok poobede. Predpokladám ale, že rána bývajú oveľa rušnejšie a ak chcete byť na stope celebritám, vybrala by som sa tam asi ráno. Ja som si objednala už spomínané vanilkové latte a rovno veľkú verziu, pretože v ten deň bolo poriadne horúco.

Bohužiaľ, stále som sa nedopracovala k ich slávnym croissantom, pretože všetko pečivo už bolo "vyrabované". Vanilkové Latte bolo ale hotové za pár minút a vyzeralo nádherne. Baristi si dali záležať, aby farby kávy a mlieka neboli zmiešané dokopy, a tak bola spodná časť biela a vo vrchnej časti pohára prebiehala pomalá difúzia kávy a mlieka.

Káva, krásny servítok, holografická vzorka opaľovacieho hrému a môj dokonalý ruksak, ktorý som "ukradla" sestre a uniesla ho do ďalekého L.A.

Je mi jasné, že môj opis jedného plastového pohára s ľadovou kávou asi fakt svedčí o mojom bonvivánstve a pôžitkárstve ale presne o tomto život je. Nemusíte si kupovať diamanty ani drahé kožuchy ale robte si drobné radosti každý deň a všetko si poriadne vychutnajte. Podľa mňa to funguje na zlepšenie dňa sebe aj okolí úplne najlepšie.

Výklad Alfred Coffee v Beverly Hills

Každopádne, vanilkové latte bolo príjemným zážitkom aj pre oči aj pre chuťové bunky na jazyku. Strašne som sa tiež tešila na to, aký kartónový obal mi dajú ako držiak okolo môjho pohára. Videla som totiž na Instagrame, že pred nejakou dobou mali v Alfredovi na týchto obaloch nápis "Be the CEO your parents always wanted you to marry" (čiže: staň sa tým šéfom, za ktorého si tvoji rodičia priali aby si sa vydala). Príde mi to ako parádne zlepšenie nálady, keď máte ku káve aj trochu srandy a keď je každá drobnosť premyslená. Zároveň vám to dodá pocit, že ste peniaze za kávu neutratili len tak. Podľa mňa keď je prostredie aj personál príjemný, dokáže vám to vytvoriť úplne iný zážitok aj z takej drobnosti ako je jeden pohár kávy. Zároveň vás tu nikdo nevyháňa od stola keď dopijete a keby ste tam s jedným pohárom chceli sedieť celý deň, nikto by vám nevenoval ani jeden protivný pohľad, na ktorý bývame zvyknutí v slovenských službách.

Detaily a čerstvé kvety sú jednoducho základ!

Mne sa podarilo získať držiak na pohár, kde bolo napísané "Pour some sunshine on me", pretože momentálne spolupracuje Alfred kaviareň s nejakou firmou, ktorá vyrába krémy na opaľovanie.

To mi pripomína, že v Kalifornii je naozaj dôležité, aby ste sa poriadne a poctivo natierali krémom. My Slováci sme nie úplne stavaní na takéto množstvo slnečných dní do roka, takže vám fakt radím: dávajte si na seba opaľovací krém! Pokiaľ som vás dostatočne nepresvedčila ja, máte tu k tomu aj toto video, ktoré vás snáď presvedčí aj o milióne ďalších vecí.

Moja obsesia so srdiečkovými stenami je vážna :)

(podľa mňa by mi mal ten umelec normálne začať platiť, za to, že chodím "po stopách srdiečkových stien")

Čo sa mi na mojom nákupe kávy rozhodne páčilo bolo, že som k nej dostala aj vzorku opaľovacieho krému v holografickom obale, na ktorom bol nápis "But first, sunscreen."

Aj tento nápis bol premyslený do detailu, pretože hlavným mottom kaviarní Alfred je "But first, Coffee." takže to má dokopy "štábnu kultúru". Kreativisti sa naozaj vyhrali, čo človek ako ja rozhodne dokáže oceniť. Nápis But First Coffee je zároveň hlavným fotografickým zážitkom v kaviarni, pretože je vysvietený a obklopený rastlinami. Dostatočne blízko k nápisu sa ale dostanete iba ak sedíte pri jednom stole v rohu kaviarni. Ja som sa rozhodla, že si to nenechám ujsť, a tak som asi pol hodinu sledovala, kedy odtiaľ odídu dve ženy a potom som sa na túto super pozíciu vrhla ja :))

Detail chladničky, kde je všetko in, eko, bio, raw...pretože to v Kalifornii fičí

No ale vráťme sa k samotnej káve. Chutila veľmi dobre, naozaj bola tá vanilková príchuť veľmi jemná. Nemám moc rada také tie šialene sladké sirupy v káve, ktoré vytvoria takzvanú "kávu bez kávy", takže toto vanilkové latte vám rozhodne odporúčam, pokiaľ netúžite po cukrovej bombe zo Starbucks (kde to človeka láka k bláznivým príchutiam).

Zasnený kalifornský pohľad pri nápise But first, Coffee

V kaviarni Alfred Coffee som strávila asi dve hodiny a nasávala som jej atmosféru ako najlepšie sa to dalo. V rámci nasávania atmosféry som sa nechala zlákať aj na vyskúšanie čerstvej kokosovej vody podávanej v ozajstnom kokose. Tu vám chcem objasniť, že kokosová voda sa nerovná kokosovému mlieku. Ako som zistila, kokosová voda sa nachádza v mladom kokosovom orechu, čiže nenájdete ju v tom klasickom hnedom orechu ale musíte nájsť ešte zelený orech.

Toto sa stáva, keď je váš kokos príliš fotogenický :))

U nás na Slovensku to asi nie je úplne bežne k dostátiu a asi som to ani nikdy v obchode nevidela. Ubezpečujem vás, že som naozaj veľký milovník nákupu potravín a obchody mám kompletne zmapované a keď narazím na novú potravinu, musím ju vyskúšať. Zelené kokosy som ale veru ešte nevidela (aspoň v Púchove určite nie). Preto ma to aj lákalo vyskúšať. Vídavam tu v obchodoch balenú kokosovú vodu ale takúto čerstvú, ktorú máte v orechu som videla maximálne tak na Instagrame (nekonečnom zdroji inšpirácií). Pokiaľ si vyberiete orech, barista ho rovno pred vami otvorí a vy potom pijete vodu priamo z orechu, čo je podľa mňa strašne cool.

Čerstvý kokos a ikonický nápis "But first, Coffee"

Kokosová voda chutila úžasne a to ani nie som veľký fanúšik kokosu. Nemusím moc ani jeho vôňu v šampónoch ani kokos na koláčoch ale teda toto bol totálny fresh zážitok! Pokiaľ budete mať možnosť túto vodu vyskúšať, určite choďte do toho, bezohľadu aký máte vzťah ku kokosom! :)

Bola z toho láska na prvý pohľad, tak sme to hneď aj zvečnili pri "stene lásky" (Love Wall)

Po mojom bonvivánskom zážitku v Alfred Coffee som mala ešte v ten deň v pláne ísť omrknúť Beverly Hills Hotel, ktorý bol odtiaľto vzdialený asi 20 minút pešej chôdze.

Po ceste som natrafila aj na Will Rodgers Memorial State Park, čo bol celkom pekný malý park uprostred Beverly Hills. Bola tam príjemná pokojná oáza s lavičkami, fontána s jazierkom, kde plávali korytnačky a ryby a klasicky, veľa paliem.

Will Rodgers Memorial State Park a opäť kalifornský filter :)

Beverly Hills Hotel bol od parku vzdialený už iba kúsok a mňa lákal kvôli tomu, že keď som ešte v septembri odchádzala do Kalifornie, zobrala som si so sebou z domu nové plavky, na ktorých bol nápis Beverly Hills. Plavky využívam skoro každý deň, pretože tu mám neobmedzené plavecké možnosti (ak vás zaujíma prečo, určite si pozrite tento článok). Zhodou okolností sú tieto plavky ružové a majú na sebe nápis Beverly Hills v zelenej farbe. No a pred pár mesiacmi som zistila, že to nie je len taký obyčajný nápis, ale že tento nápis sa reálne nachádza v Beverly Hills v ich asi najslávnejšom hoteli. Takéto zistenia tu mám skoro každý deň a je to úplne bláznivé bývať v meste, kde je toľko slávnych lokalít.

Vitajte v Hoteli Beverly Hills (slnko mi príliš svietilo do tváre ale tak to je v tejto chvíli úplne jedno) :))

Po tomto zistení bolo rozhodnuté- bez fotky pri Hoteli Beverly Hills nemôžem odísť. Zároveň je tento hotel jedným z najznámejších hotelov na svete a nachádza sa na rovnako slávnom Sunset Boulevard. Bývali v ňom napríklad Marilyn Monroe, Frank Sinatra, John Lennon alebo Elizabeth Taylor. Vždy sa takéto detaily dozviem až neskôr, keď robím "research" pre tento blog. Vždy ma to rozosmeje a poteší, pretože väčšina ľudí sa na tento hotel chodí pozerať kvôli celebritám a ja kvôli svojim plavkám.

Toto je ten nápis, ktorý som tak súrne potrebovala nájsť

Oh, a fotku tohto hotela nájdete napríklad aj na albume skupiny The Eagles – Hotel California. Ak aj nepoznáte celý album, stavím sa že určite poznáte ich pesničku Hotel California. Ak ju nepoznáte vy, stavím sa, že ju poznajú vaši rodičia alebo starí rodičia a kľudne s ňou majú spojenú nejakú spomienku. Napríklad moja babka s dedkom ju poznajú veľmi dobre :)

Hoteloví hostia tu samozrejme túžia najviac po súkromí a získať tento záber nebolo veru najjednoduchšie ale bola to paráda!

Pri písaní tohto článku si tú pesničku práve púšťam a fakt nerozumiem tomu, ako som mohla mať také šťastie, že som sa sem dostala a že také slávne miesta vidím naživo. Je to ako zo sna. Týmto sa s vami lúčim a ukončujem tento krátky bláznivý článok, kde sa rozplývam nad jedným pohárom kávy a mojimi ružovými plavkami.

Bežte si pustiť Hotel California aj vy a načerpajte trochu viac z tejto horúcej letnej kalifornskej atmosféry (odkaz máte tu).

Slávny Sunset Boulevard, na ktorom nájdete aj Beverly Hills Hotel

PS: ...Welcome to the Hotel California!

PPS: Chystám pre vás aj článok o pokračovaní môjho víkendu - o výlete do Venice, takže sa máte na čo (myslím) tešiť, pretože ten bude fakt mega. Tento článok berte zatiaľ ako predjedlo s peknými fotkami :))

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page