top of page

Mestské bicykle v Santa Monica a Sidecar Doughnuts otestované!

Neviem ako vás, ale mňa strašne vždy lákalo požičať si mestský bicykel priamo v nejakom meste, kde som predtým nebola, a namiesto typického chodenia sa na zaujímavé miesta previesť práve na takomto bicykli.

V Santa Monica som síce bola už párkrát, ale rozhodla som sa, že cez víkend sa tam vyberiem znova, požičiam si bicykel, a že nebudem ako obyčajný turista, ale že zapadnem na bicykli k miestnym :)

Do Santa Monica som išla tentoraz autobusom a nie Uberom, pretože študenti UCLA majú každú sobotu autobus smerom do Santa Monica zadarmo a dovezie vás priamo k centru. Zhodou okolností je rovno pri zastávke nášho UCLA autobusu jedno zo stanovíšť, kde sa takéto bicykle dajú požičať.

Pred odchodom som si stiahla do mobilu aplikáciu, lebo samozrejme, všetko tu funguje cez mobil. Stačilo naťukať číslo platobnej karty, zaregistrovať email a bicykel bol môj :)

Rozhodla som sa, že hodina bicyklovania by mi mohla na začiatok stačiť (koho by to zaujímalo tak hodina je za 7 dolárov, pričom majú aj ponuku, že môžete platiť paušál 7,5 dolárov mesačne a každý deň v mesiaci máte bicykel na 2 hodiny k dispozícii).

Vyzdvihnúť bicykel bolo naozaj úplne jednoduché, stačilo iba naťukať kód z mobilu priamo na bicykel a mohla som vyraziť.

Vybrala som sa po cyklotrase zo Santa Monica popri pláži až do Venice Beach, ktorá je odtiaľ vzdialená tak hodinu peši, alebo 30-40 minút príjemného tempa na bicykli.

Vonku bolo úplne nádherne a od oceána fúkal vietor, takže bolo bicyklovanie na slnku aj napriek teplu príjemné. Na tejto cyklotrase je cez víkendy naozaj rušno a sú tu deti, dospelí, mladí, starí, dôchodcovia, proste všetci. Výborné je, že cyklotrasa je oddelená od normálneho chodníka, a teda nemusíte dávať pozor na chodcov.

Cestou je rozhodne čo pozerať, takže ani neviete ako rýchlo vám to ubehne. Venice Beach je veľmi špecifické miesto, plné pouličných umelcov, surferov, skateboardistov a samozrejme cyklistov.

Tým ale nemyslím slovenských Saganov v športových dresoch, ktorých vidno u nás na Slovensku :)

Tu je to skôr o pohode, veľa ľudí má na bicykloch namontované reproduktory a "zaberajú do rytmu", iní sa vozia na dvojbicykloch.

Novinka, ktorá sa začala v Santa Monica a teraz už funguje aj na UCLA sú kolobežky Bird. Tieto kolobežky sú elektrické a sú rozmiestnené po celom meste. Takže kedykoľvek sa rozhodnete, že už sa vám ďalej nechce ísť peši, ale že sa chcete odviezť, stačí iba naskočiť na takúto kolobežku. Zaparkovať ju môžete hocikde, kde sa rozhodnete. Tieto kolobežky takisto ako mestské bicykle fungujú cez aplikáciu v mobile, vďaka ktorej sa napojíte na kolobežku a môžete vyraziť. Kalifornia je naozaj iný svet čo sa týka takýchto druhov dopravy :)

Teraz sa ale vrátim k bicyklovaniu, a musím povedať, že bol to naozaj super zážitok. V Santa Monica a vo Venice Beach sú také špeciálne "vibes", že vás to naladí na neskutočne pokojnú a pozitívnu vlnu.

Samozrejme, nakoniec som bicyklovala dlhšie ako hodinu a hlavný problém bol, že som potom nevedela nájsť žiadne stanovište na zaparkovanie bicykla, keďže som si zabudla dopredu pozrieť, kde takéto stanovištia sú. Nakoniec som ale samozrejme bicykel zaparkovala a bicyklový výlet dopadol úžasne!

No a po takomto bicyklovaní bol rozhodne čas vyskúšať nejaké dobré jedlo. V pláne bola návšteva slávnej pekárne v Santa Monica, kde sa vyrábajú donuty priamo pred vami. Toto miesto sa volá Sidecar Doughnuts a je vzdialené asi 5 minút peši od hlavnej ulice v Santa Monica, ktorá sa volá Third Street Promenade.

Sidecar Doughnuts je malá predajňa spojená s pekárňou, kde vyrábajú asi najlepšie donuts aké som kedy jedla. Narovinu poviem, že vôbec nie som fanúšik donutov, pretože sú podľa mňa mastné a v podstate bez chuti.

Sidecar Doughnuts boli ale o niečom úplne inom. V predajni nám nakrájali vzorky zo všetkých príchutí, ktoré v ten deň ponúkali, pretože sme sa nevedeli rozhodnúť. Donuty boli úplne čerstvé a horúce a chutili úžasne.

No a keďže sme v Kalifornii, musela som vyskúšať aj Matcha Latte, ktoré je tu podľa mňa momentálne najpopulárnejší nápoj. Ľudia v Kalifornii milujú zdravý životný štýl, čo znamená, že všetko čo má zelenú farbu ich nesmierne láka. Zelený smoothie, zelené Matcha Latte, zelené šaláty, a samozrejme obrovské kopy zeleného avokáda sú tu na dennej ponuke :)

Priznávam, že si to tu všetko užívam, ako najviac sa dá, a víkendy v Santa Monica sú pre mňa vždy super, a aj keď som tam už bola veľakrát. Baví ma objavovať nové miesta, obchody a reštaurácie, sedieť len tak na lavičke a užívať si slnko a neskutočný optimizmus, ktorý z toho miesta

vyžaruje :)

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page