top of page

Zážitky z LA 9: Luxusné Malibu a najlepšie acai bowls!

Veľmi dobre si spomínam, ako som si celé minulé leto rada púšťala pesničku "Malibu" od Miley Cyrus na ktorú ma navnadila moja sestra. Takisto si dobre spomínam na to, že som si v hlave predstavovala, že možno, keď budem budúci rok bývať v Kalifornii, podarí sa mi raz dostať aj na Malibu, a že potom si tú pesničku budem môcť pustiť priamo na Malibu a na plné ústa ju všade spievať, lebo budem mať k nej už aj zážitok z toho úplne ozajstného Malibu, o ktorom sa v nej spieva. Minulý týždeň sa mi tento môj sen splnil a dnes vás preto prevediem mojimi zážitkami z Malibu, poviem vám, ktoré celebrity tam bývajú, aký som mala z celého miesta dojem a hlavne - ako chutili najlepšie Acai bowls v LA.  

 ..priamo na Malibu Pier sme objavili dokonalý ružový obchod "Ranch at the Pier", ktorý vám rozhodne odporúčam nevynechať už len preto, že bežne takéto obchody nikde inde nenájdete :)

Počas posledného semestra sa mi podarilo skamarátiť sa s jedným úžasným dievčaťom, ktoré sa volá Karli a tým, že sme si od začiatku dobre "sadli", dohodli sme sa, že spolu podnikneme nejaký výlet. Moja kamarátka Karli je Američanka z priamo z Kalifornie, ktorá býva iba asi hodinu cesty od LA - v meste Ventura. Vďaka tomu tu má aj svoje auto a tým, že je "domáca" všetko tu v okolí dobre pozná. Práve preto si Karli dala za úlohu, že ma zoberie na jej najobľúbenejšie miesto v LA, ktorým je práve Malibu.  

 Takto krásne to vyzerá na Malibu Pier, odkiaľ bol najkrajší výhľad na celé Malibu :)

Vyrážame!

Celý minulý týždeň sme mali na UCLA dosť škaredé počasie, čo je v LA naozaj veľmi veľmi neobvyklé a keď sme v piatok vyrážali do Malibu vyzeralo to, že bude zima a škaredo (samozrejme "zima" na kalifornské pomery - keby som bola v Škótsku, tak ten piatkový deň by sa mi zdal ako najideálnejší deň na výlet ale teraz ma rozmaznalo kalifornské počasie a začínam mať očividne iný pohľad na to, čo znamená pekné počasie).

 ..tu som očividne nahodila nejaké hlboké režisérske zamyslenie :))

Vyrazili sme teda s neveľkými očakávaniami ale našťastie sa nám po ceste začalo pekne vyčasovať a náš výletný deň nakoniec vôbec nebol taký šedý, ako sme očakávali (a ako hlásila aplikácia na mobile).  

Cesta z UCLA smerom do Malibu trvá minimálne 40 a viac minút, samozrejme najviac záleží na zápchach a počtu áut na ceste. V LA totiž nie sú vôbec jednotlivé miesta od seba vzdialené extrémne ďaleko ale podstatné je, že v zápche sa vám akákoľvek cesta môže predĺžiť na viac ako raz toľko času (na to naozaj nie sme na Slovensku zvyknutí a zápchy v LA sú naozaj neporovnateľné, akurát že tu to nikto nerieši, lebo je to každodenná rutina). My sme si ale vybrali na výlet dobrý čas (piatok okolo obeda), a teda sme v zápchach netrpeli :) 

 Malibu Pier a ako vidíte, turistov tu naozaj nie je veľa :)

Cesta po Pacific Coast Highway

Karli sa rozhodla, že ma zoberie krajšou cestou ako tou bežnou diaľničnou, a tak sme sa vybrali po Pacific Coast Highway, čo je príjemná kľukatá cesta, ktorá vedie popri pobreží oceánu až do Malibu (a odtiaľ pokračuje ešte ďalej ale to už neviem presne kam). 

Po ceste sme si samozrejme stiahli okná, pustili si hudbu naplno a celú cestu sme sa rozprávali a smiali. Keď si to spätne uvedomujem, bol to jeden z momentov kedy som sa cítila ako vo filme a prišlo mi totálne bláznivé, že som v Kalifornii a len tak sa veziem poobede do Malibu. Naozaj to bol fakt super piatkový deň, pretože už sa nám v škole začína opäť "zaťahovať na horšie časy", a preto si musíme každú voľnú chvíľu užiť čo najlepšie (ja samozjreme aj preto, že som tu už poslendých pár týždňov a Karli tento rok na UCLA končí, takže aj ona to už berie trochu nostalgicky).  

Pre mňa bola aj takáto "obyčajná" cesta autom super pocit, lebo samozrejme všade tu chodím na výlety buď Uberom alebo autobusom, a teda mať celé auto pre seba a zastaviť sa kde chcem je proste super dodatočný pocit slobody, ktorý samozrejme doma mám ale tu nie, a preto si to o to viac vážim :)

...pri tejto komplikovanej vete ma ešte napadá, že toto sú také maličkosti, ktoré si pri pobyte doma, kde máme úplne všetko k dispozícií ani poriadne neuvedomujeme ale akonáhle sa ocitneme niekde inde, tak nám každá vec príde o to vzácnejšia a menej samozrejmá :) (aspoň mne teda rozhodne- nebojte sa ako si vážim domácu posteľ, vaňu namiesto sprchového kúta alebo čerstvé rožky keď prídem po roku naspäť domov) 

Sunlife Organics, Malibu

Prvá zastávka v Malibu bola zastávka na jedlo (ako je vám asi už zo zvyšných článkov a názvu blogu jasné). Tentokrát som nevyhľadávala lokality ja ale Karli ma chcela zobrať na podľa nej najlepšie Acai Bowls v LA, pretože tiež miluje jedlo a vo voľnom čase robí "výskum" reštaurácií, kde ponúkajú Acai :) 

 Toto sú tie slávne Acai Bowls v Malibu :)

Zastavili sme sa v malom podniku, ktorý sa volá Sunlife Organics, kde bolo (ako skoro všade v Kalifornii) samé organické, vegánske, eko bio raw jedlo a kopa čerstvého ovocia, smoothies, kokosu a samozrejme acai bowls.  

Ja som sa rozhodla otestovať Dragon Bowl, čo bola acai miska s malinami, mangom, pitahaya, jahodami, kokosom a kopou ďalších ingrediencií. Karli si dala Brazilian Bowl, čo bola taká klasickejšia banánovo-jahodová miska a pokiaľ by vás zaujímalo, čo presne si môžete v tejto reštaurácii objednať, tu nájdete ich menu.  

 Detailných záberov na jedlo podľa mňa nikdy nemôže byť dosť- spodná miska je Dragon a vrchná je Brazilian Bowl :)

Vyskúšala som obe príchute a bolo to jednoducho "nebíčko v papuli". Nikdy som doteraz acai bowl nemala, takže Karli si dala za úlohu, že ma sem zoberie a fakt to stálo za to. Nie som si istá, či ste niekedy mali Acai bowls ale ak si dobre spomínam, toto jedlo pochádza z Brazílie a je to niečo ako smoothie miska s tým, že hlavnou ingredienciou je acai. Vonku pred Sunlife Organics bolo príjemné sedenie na terase a všade v Malibu bola nesmierne kľudná atmosféra.

V Malibu bol naozaj nulový turistický ruch, všade boli len miestni obyvatelia, žiadni turisti s foťákmi a ani na nás našťastie nečakala žiadna tlačenica na pláži alebo na móle. Bola som z toho dosť prekvapená, pretože som čakala, že tam bude oveľa viac ľudí ale takto to bolo samozrejme oveľa príjemnejšie a autentickejšie :)

 Fotka z Malibu Beach a na kopci vidíte rezidenciu Yolandy Hadid, ktorá je mama slávnych modeliek Gigi a Belly Hadid :)

Prechádzka po Malibu Beach

Po posilnení v Sunlife Organics sme sa vybrali na Malibu Beach, ktorá bola podobná tej v Santa Monica alebo vo Venice, akurát že tu nebolo okrem pár surfistov široko-ďaleko nikoho a to sa vám podľa mňa v takej Santa Monica alebo Venice tak ľahko nemôže pošťastiť.  

Spravili sme si preto príjemnú prechádzku po pobreží a prešli sme sa až ku Malibu Pier, čo je naozaj krásne nabielo natreté mólo, na ktorom sa nachádza reštaurácia s kaviarňou a z ktorého je krásny výhľad aj na oceán aj na Malibu.  

 Pláž na Malibu a v pozdí vidíte slávne Malibu Pier :)

Aké je Malibu?

Pokiaľ vám názov Malibu nič moc nehovorí, tak je to malé, luxusné mesto, ktoré je známe hlavne tým, že tu býva veľké množstvo hollywoodskych celebrít. Keď si teraz uvedomím, ako príjemne tam bolo a aké kľudné miesto Malibu je, tak mi to už teraz totálne dáva zmysel a viem si veľmi dobre predstaviť, že keby som bola celebrita (alebo mala neobmedzený rozpočet), asi by som si tam zaobstarala dom aj ja :)

 ..v obchode "Ranch at the Pier" mali aj takéto zákutie, ktoré bolo ako stvorené na instagramové fotky ale nebolo dostatočne dobre prístupné. Nakoniec som sa tak či tak vyštverala na režisérsku stoličku, pričom mi tá ružová nafukovačka v tvare pier skoro padla do vody...moja klasika :)

Malibu si nepredstavujte ako nejakú štvrť, kde sú luxusné rezidencie postavené pomaly zo zlata a pripomínajú menšie zámky. Skôr sú to kde-tu rozmiestnené domy/sídla na kopci, pretože Malibu je kopcovité a bez toho, aby ste o Malibu mali niečo zistené si podľa mňa ani neuvedomíte, že sa v takej luxusnej oblasti nachádzate.  

 Kaviareň a reštaurácia na móle a tento náhodný pár, ktorý sa ako keby zladil k farbám móla som nemohla neodfotiť :)

Podľa mojich zistení možete Malibu poznať napríklad z filmu Planéta Opíc alebo zo sitcomu Dva a Pol Chlapa a tiež tam vraj bývajú herci ako Tom Hanks, Richard Gere a Robert Redford. A pri ďalšom pátrní som zistila, že vraj tam býva (alebo minimálne vlastní dom) aj Leonardo DiCaprio, Miley Cyrus, Paris Hilton a Jack Nicholson. Pokiaľ by vás to zaujímalo viac do detailov a chceli by ste si pozrieť ako konkrétne vyzerajú ich domy, odkaz na článok nájdete tu. Našla som dokonca aj video z Planéty Opíc, kde uvidíte zábery, ktoré sú priamo z Malibu, takže odkaz vám dávam rovno sem.

Tak teda takéto zistenia som až nečakala! Každopádne, vôbec to tam nepôsobí snobsky a ani žiadno luxusne alebo tak, že by ste sa tam cítili nepríjemne alebo že tam nepatríte. Práve naopak, je tam hlavne cítiť totálny kľud a pokoj a tým, že to očividne nie je vychytená turistická destinácia v LA asi aj preto, že je to trochu od ruky, Malibu pôsobí ako dokonalá oáza pokoja. 

 Boli sme sa prejsť aj pod mólo, pretože vraj odtiaľ sú najkrajšie a najpopulárnejšie zábery z Malibu ale zle tam svietilo svetlo a parádne sme si namočili nohy, pretože nás párkrát zmietli vlny :))

Málokde v LA som sa cítila tak príjemne ako tu, a preto ma teraz spätne naozaj prekvapuje, že napriek takej vychytenej celebritnej lokalite tam bolo tak príjemne. 

Na otázku, či tento výlet stál za to máte asi odo mňa už jednoznačnú odpoveď a tou je, že samozrejme stál za to. Dokonca sa Malibu dostalo aj na popredné priečky v mojom rebríčku TOP lokalít v LA (ak by ste chceli, kľudne niekedy v lete, keď už budem mať za sebou všetky výlety v LA môžem o TOP lokalitách napísať aj samostatný článok). Pokiaľ ste zmeškali články o mojich doterajších výletoch v LA, rozhodne vám odporúčam pozrieť si článok o Infinity Room, takisto ako aj článok o mojom najlepšom víkende v LA, výlete do Venice, Beverly Hills a samozrejme o výlete na dokonalú Melrose Avenue

 Momentky a fotky kde neviete, že vás niekto fotí podľa mňa vždy vypália najlepšie...mňa tešia úplne najviac a strašne sa na nich potom smejem :)

Po príjemnom poobedí v Malibu sme sa už vybrali naspať po Pacific Coast Highway na kampus UCLA a naplno sme vyhrávali pesničku Malibu, čo bol môj sen, ktorý som vôbec nevedela, že sa mi podarí splniť ale nakoniec sa to všetko podarilo a výlet vyšiel ešte lepšie, ako som si pôvodne predstavovala.  

Teším sa, že ste sa v článku dopracovali až sem a naozaj som vám veľmi vďačná za to, že vás baví prežívať výlety po LA so mnou a čítať tieto moje články a zážitky.  

Pokiaľ si túžite chytiť nejakú rybu priamo na Malibu Pier, tak vám tu kľudne požičajú aj rybárske udice :)

Ako bonus mám pre vás v tomto článku aj menšie video, ktoré je zložené z náhodných klipov, ktoré sme ja a Karli počas výletu natočili len tak na mobil. Ja osobne sa za "video makera" nepovažujem a točiť video som pôvodne v pláne ani nemala, ale nakoniec som si povedala, že by bola škoda ho sem nedať a neukázať vám tak ešte lepšie ako som sa mala na Malibu a preniesť na vás trochu tej parádnej kalifornskej atmosféry. 

Veľmi ma potešíte, ak si video pozriete a ešte viac ma potešíte, ak mi necháte pod týmto článkom nejaký komentár, kde mi poviete, ako sa vám tento článok páčil, ako sa vám páčilo Malibu a čo hovoríte na video (pozrieť si ho môžete tu).  

Zatiaľ sa s vami lúčim ale určite nie nadhlo, pretože pre vás samozrejme chystám nové články :)

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page