top of page

Ako vyzerá moja internátna izba v Los Angeles?

V tomto článku vám ukážem môj internát, a poviem vám o tom, ako sa mi vlastne býva v Kalifornii. Asi veľa z vás vie, že tento školský rok trávim v Kalifornii, na Kalifornskej univerzite v Los Angeles (UCLA). Keďže veľa z vás táto téma zaujala, rozhodla som sa vám ukázať a povedať aké ubytovanie na tejto univerzite je. Podobné ubytovanie je aj na veľa ďalších amerických univerzitách, takže keby ste sa sem vybrali, natrafíte zhruba na takéto internáty.

Môj výhľad z izby je na nezaplatenie

Ja bývam na internáte na campuse UCLA, ktorý sa nachádza v dobrej lokalite v porovnaní s niektorými inými univerzitami, pretože v Amerike je máloktorá univerzita postavená priamo v nejakom meste. Skôr sú to campusy na samostatných miestach, a teda sa vám môže stať, že najbližší obchod je od vás poriadne ďaleko.

Campus UCLA sa nachádza vo Westwoode, čo je jedna z mestských častí, na ktoré je Los Angeles rozdelené. Westwood má super polohu v rámci celého LA, a preto sa napríklad na hlavné letisko LAX dá dostať dopravou približne za pol hodinu. V porovnaní s takým Kalifornským Technologickým Inštitútom, kde bol na výskumnom pobyte jeden môj kamarát v lete, je táto poloha úplne na nezaplatenie :)

Okrem letiska mám blízko aj do Santa Monica, na Venice Beach alebo do Beverly Hills. Cez víkendy toto naozaj oceňujem, pretože v LA sa môžete kedykoľvek dostať do poriadnej zápchy, a keby som bývala ďalej, na takéto miesta by som sa prepravovala aj pol dňa.

No ale teraz k samotnému internátu. Na UCLA sú všetky internáty v jednej časti campusu, ktorý sa volá "The Hill", teda "Kopec". Priznám sa, že je to naozaj veľký kopec a mne sa pošťastilo bývať úplne v najvyššej časti, čo znamená super výhľad, ale aj veľa chodenia po schodoch. Terén je tu celkovo dosť kopcovitý, a preto každý deň prejdem nespočetne veľa schodov. Najdlhšie a najstrmšie schody na campuse nazývame "death stairs", čiže schody smrti, pretože na tieto schody praží celý deň slnko, a keď po nich aj celý rok chodíte, vždy sa na nich spotíte a zadýchate :)

Večer je tu všetko pekne osvetlené a je tu všade veľa zelene :)

Ja bývam na internáte ktorý sa volá Hedrick Summit a je z neho naozaj úžasný výhľad nie len na celý campus a hlavné univerzitné budovy, ale aj na celé centrum Los Angeles.

Izby na internátoch sú tu buď trojlôžkové alebo jednolôžkové. Samozrejme, na internátoch bývajú hlavne prváci a zahraniční študenti. Ostatní študenti si väčšinou prenajímajú byty vo Westwoode alebo bývajú v University Apartments, teda v "univerzitných bytoch", na ktoré sa dá dostať z campusu univerzitným autobusom. Tým, že ja som sem išla iba na jeden rok a samozrejme som tu pred príchodom nikoho nepoznala, rozhodla som sa dať si prihlášku na internát, kde ma nakoniec aj vybrali.

Všetky budovy sú tu rovnaké a majú rovnaký typ izieb a aj nábytok a všetko ostatné, čiže moja izba je úplný prototyp jednolôžkovej izby na UCLA.

Moja internátna izba :)

Mám tu klasický nábytok- jednu skriňu, posteľ, stôl, pár poličiek a potom jednu menšiu skrinku so šuplíkmi. Moja izba je jedna z piatich jednolôžkových izieb a s mojimi spolubývajúcimi sa delíme o spoločnú kúpeľňu. Susedíme ešte s jedným takýmto päťmiestnym bytom a s ním máme spoločnú ešte jednu študovňu, kde máme veľký stôl so stoličkami.

Tým, že som zvyknutá cestovať s jedným veľkým kufrom a tým, že mi nemá kto pomôcť sa nasťahovať, snažím sa si izbu zútulniť aspoň fotkami z domu, pretože aj v Kalifornii aj v Škótsku je bežné, že jedna až dve steny v izbe vždy slúžia ako nástenky, a môžete si tam hocičo pripnúť a ozdobiť si ich čímkoľvek čím chete. Ja preto všetky možné pohľadnice alebo katalógy, dokonca aj papierové nákupné tašky využívam tak, že si z nich vždy spolu s fotkami vyrobím koláž na nástenku.

V každej internátnej budove je ešte práčovňa s práčkami a sušičkami, spoločenské miestnosti, a na každom poschodí je minimálne jedna študovňa, aj keď napríklad na mojom poschodí sú tri. Jedno poschodie na týchto internátoch obýva aj sto študentov, takže je to tu všetko naozaj obrovské.

Na Kopci máme aj veľké množstvo reštaurácií a kaviarní, kde chodí väčšina študentov jesť. Na študentskej karte máte na každý týždeň určitý počet jedál, ktoré môžete minúť v hociktorej z jedální a kaviarní. Poplatky za jedlo sú súčasť poplatkov za internát, pretože inak ako v jedálňach sa tu stravovať nedá. Na moje prekvapenie nemajú tieto internáty kuchyne, a preto si tu nič sami nepripravíte. Jedálne sú tu ale vynikajúce a na výber máte napríklad ázijskú, thajskú, americkú, mexickú, alebo taliansku kuchyňu. UCLA už veľa rokov po sebe vyhrala prvé miesto v študentskom stravovaní, a preto tu naozaj nemusí mať nikto strach, že by bol hladný, alebo že by si nevedel vybrať nič na jedenie :)

Na Kopci máme aj veľa športových areálov, ako sú fitká, ale aj tento plavecký bazén, na ktoré neobmedzený máme vstup takisto v cene ubytovania

Ak by vás zaujímalo viac informácií o internátoch alebo živote na campuse v Amerike, kľudne mi napíšte správu a rada vám odpoviem. Dúfam, že sa vám tento článok dobre čítal, a že si teraz viete lepšie predstaviť ako sa býva na americkom internáte :)

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page