top of page

Zážitky z LA 7: Najlepší víkend v LA! (Photo Diary)

Zdravím vás pri ďalšom pokračovaní série článkov o mojich víkendových výletoch po okolí Los Angeles. Priznám sa vám, že tento víkend som nemala v pláne "nič veľké" a ani som si nemyslela, že sa z toho bude dať napísať článok na blog. Napriek tomu som si ale povedala, že vám sprostredkujem aj zážitky z tohto víkendu, pretože pocitovo to bol zatiaľ naozaj víkend číslo jedna! Tento blog preto prosím považujte skôr ako fotoalbum a nie ako literárne hodnotné dielo. Verím, že si fotky užijete, a že na vás cez ne prenesiem aspoň trochu príjemnej kalifornskej atmosféry, a zároveň vám dám pár tipov na to, ako si môžete užiť klasický víkend v LA aj vy (pokiaľ by ste sa tu náhodou ocitli a chceli by ste si ho užiť skôr pocitovo ako turisticky)!

Pláž v Santa Monica, nekonečné šťastie, sloboda a ja :)

Víkend: Časť prvá - Santa Monica, kúpanie v oceáne a najlepšie "Sidecar Doughnuts"

Minulú sobotu som sa vybrala na úžasný výlet do mojej najmilovanejšej Santa Monica, kde sa teším kedykoľvek a koľkokoľvek krát, pretože je to moje najobľúbenejšie miesto v celom LA. Plán bol zájsť na Santa Monica State Beach, pretože naposledy som testovala pláž vo Venice a chcela som vedieť, ktorá pláž bude nakoniec tá najlepšia z najlepších (článok o výlete na Venice Beach nájdete tu).

Pláž v Santa Monica bola trochu rušnejšia ako tá vo Venice ale strašne dobre som sa tam zabavila. Behala som po pobreží z jedného konca na druhý, naháňala vlny a nasávala veselú a bezstarostnú atmosféru, ktorá je na oboch týchto plážach všadeprítomná. Na pláži v Santa Monica okrem iného predávali aj čerstvé ovocie, hrali sa tu rodiny s deťmi, prechádzali sa tu miestni obyvatelia a všetko to jednoducho pôsobilo, ako keby som bola v raji (a to pritom nie som vyslovene letný typ človeka a kúpanie v slanej vode často vymieňam za sladkovodný bazén).

Z Hrabovky z Púchova do Škótska a odtiaľ do Kalifornie - až na pláž v Santa Monica :)) ...to je ako zo sna!

Na výlete na pláž je super to, že jednoducho prídete, zložíte si veci a pláž vás dokáže zabaviť v podstate na celý deň. Preto som iba tak oddychovala a vyhrievala sa na slnku, dýchala morský vzduch a užívala si nekonečný pocit slobody, ktorý mi pohľad na more (alebo po aj novom oceán) vždy dodáva. Je to zároveň ten najlepší liek na vyvetranie hlavy po celom týždni plnom úloh a učenia na UCLA (článok o mojom typickom dni na UCLA nájdete tu).

Na pláži sa budete podľa mňa na chvíľu cítiť ako "domorodci" a nie ako turisti, ktorí len všetko cvaknú a rýchlo sa presunú na ďalšiu atrakciu a to sa mi práve na takýchto "obyčajnejších" výletoch najviac páči :)

Po leňošení na pláži bol plán jasný - nikdy totiž nemôžem v Santa Monica vynechať ulicu Thrid Street Promenade s dokonalými obchodmi, ktoré samozrejme potešili moje nákupno-maniacke ja (ak by ste chceli článok o nákupoch v Amerike, určite mi dajte vedieť buď na Instagrame v správe alebo kľudne aj v komentári pod článkom). Kúpila som si tam nové tričko, prešli sme si s kamarátom víkendový Farmers Market a potom sme nemohli odísť bez donutov zo Sidecar Doughnuts (a.k.a. tých najlepších donutov na svete).

Škoricovo-muškátovo-orechový donut, Huckleberry donut a Birthday Cake donut plus jedno Matcha Latte :)

V Sidecar som stavila na klasiku, ktorou je pre mňa Huckleberry donut a ešte som potrebovala ochutnať aj limitovanú edíciu "Birthday Cake", pretože tento mesiac oslavuje Sidecar svoje piate narodeniny od založenia ich prvej predajne. Vďaka Birthday Cake donutu som si tak urobila mini narodeniny aj v ten deň a poviem vám, že to vôbec nebolo zlé. Milujem takéto spontánne "oslavy života", pretože podľa mňa je naozaj čo oslavovať. Mám obrovské šťastie, že tu môžem byť a že si tu môžem užívať rok života, takže tento Birthday donut sa k môjmu výletu úplne hodil :)

Zároveň majú v Sidecar každý mesiac limitované príchute, takže určite vám odporúčam dať si aj nejakú ich vzácnosť, keby ste sa tu náhodou ocitli. Všetko si môžete pozrieť na ich Instagrame @sidecardoughnuts, po čom sa vám podľa mňa ešte viac začnú zbiehať sliny a nebudete vedieť odolať.

Hlavná ulica v Santa Monica, ktorá vedie paralelne s plážou a pobrežím a na ktorej nájdete najviac hotelov s výhľadom na oceán :)

(...sem sa raz chcem vybrať na letnú dovolenku)

Môj kamarát (a vlastne aj ja) nijako zvlášť neobľubuje donuty a keď som ho do Sidecar prvýkrát "ťahala", vôbec sa mu tam nechcelo ísť. Teraz už nad ničím iným v Santa Monica ani on ani ja neuvažujeme a rovno mierime na spiatočnej ceste zo Santa Monica na horúce, čerstvé a voňavé donuty. Toto je určite jedna z vecí, ktorá mi bude doma strašne chýbať a keby sa to dalo, preveziem si Sidecar rovno do Púchova :)

Sobotný Farmers Market na jednej z ulíc pri Third Street Promenade v Santa Monica

Tento môj sobotný výlet nie je úplne najjednoduchšie opísať, pretože sme nič také "extra" nerobili ale jednoducho pláž, morská voda, teplé počasie, príjemní ľudia, živé ulice s pouličnými umelcami, farmárskym trhom a nakoniec dokonalé dezerty v Sidecar "stačili" na to, aby tento deň dopadol na jednotku!

Po kúpaní v oceáne si treba v Santa Minica urobiť túto zastávku v Sidecar Doughnuts. Určite neoľutujete!

Víkend: Časť druhá - kaviareň "Alfred in the Alley", najlepšie matcha latte, najlepší avokádový toast a najkrajšia street art v LA

V nedeľu som sa potom vybrala na výlet v štýle "Tour de Alfred" na Melrose Avenue. Predpokladám, že si poviete, že veď tam som už bola a o čom vám to tu chcem vykladať. Musím vám ale povedať, že sa mýlite :)

Na Melrose Avenue sú totiž tri rôzne pobočky kaviarní Alfred a táto, ktorá sa zdala byť ako najmenej zaujímavá (a preto som si ju nechala na koniec), sa nakoniec ukázala ako úplne jednoznačne najlepšia kaviareň v celom Los Angeles.

Klasika pred kaviarňou Alfred Melrose Place - dve nablýskané Ferrari s poznávacími značkami z Kataru...kávu skrátka pijú aj milionári :)

Táto konkrétna pobočka, do ktorej som išla teraz sa volá "Alfred in the Alley" a pokiaľ by ste si v LA chceli urobiť iba jednu zástavku v kaviarni a pritom si chceli vychutnať najlepší avokádový toast, choďte bezpodmienečne do tohto Alfreda!

Kaviareň "Alfred in the Alley" tiež nájdete na Merlose ale nie v tej najrušnejšej časti, takže si tam bezproblémov môžete v kľude vychutnávať "LA vibes" :)

V iných kaviarňach Alfred totiž nepodávajú jedlo a Alfred in the Alley je preto jediná lokalita, kde môžete všetko otestovať naraz (kávu,jedlo aj dezerty aj kokosovú vodu, proste všetko). Nebude vám chýbať ani ďalšia srdiečková stena od umelca @jgoldcrown ani príjemná hipsterská atmosféra, ktorú som vám už ukazovala v ostatných kaviarňach Alfred (...v Beverly Hills, o ktorej článok nájdete tu a o Alfred Tea na Melrose, o ktorej článok nájdete tu).

Srdiečková stena, moje obľúbené hodinky a Matcha Latte s mandľovým mliekom, ktoré bolo najlepšie, aké som kedy pila

(v Sidecar Doughnuts ho tiež ponúkajú ale na túto verziu jednoducho nemá)

Tento Alfred je zastrčený v samostatnej uličke, takže v celej tejto bočnej uličke je terasa, ktorá celá parí kaviarni a je tam príjemný kľud v porovnaní s ruchom na Melrose Avenue, kde nájdete celebritnú verziu kaviarne Alfred, ktorá sa volá Alfred Melrose Place a do ktorej chodí veľmi veľa známych ľudí z LA (pokiaľ vás zaujímajú konkrétne mená, nájdete ich v tomto článku).

Ineriér v Alfred in the Alley je dosť malý, ale všetko je štýlové a veľká terasa vonku tento malý priestor úplne vyvážila...konieckoncov, kto by chcel v Kalifornii sedieť vnútri? :)

Okrem jedla, kávy a najlepšieho matcha latte sme si samozrejme prešli aj ulicu Melrose Avenue, pretože môj kamarát tam bol prvýkrát a zároveň som si neodpustila pár fotiek pri stenách na Melrose a tiež objavovanie ďalšieho skrytého street art, ktorý vám namiesto opisu radšej ukážem na fotkách.

Detail na kávovar v Alfred in the Alley a dokonca tu máte aj heslo na Wifi :))

Podrobnejšie zážitky z ďalších miestach na Melrose Avenue nájdete v mojom predchádzajúcom článku, takže pokiaľ vám názov Melrose Avenue nič nehovorí, určite vám niečo začne hovoriť, keď sa prekliknete sem.

Avokádový toast, čerstvý tmavý chlieb a najlepšie dochutené avokádo s citrónovou šťavou a chilli :)

Tento článok berte hlavne ako tip na to, že pokiaľ by ste si chceli v LA dať "relaxačný víkend", môžete ho stráviť ležaním na pláži v Santa Monica a prechádzkou po Third Street Promenade. Zároveň som sa počas tohto víkendu znovu presvedčila o mojej teórii, že na to aby ste sa mali "bonvivánsky" nepotrebujete stále chodiť na nové miesta, pretože aj v tých "starých" nájdete vždy nové čaro a vždy si všimnete alebo zažijete niečo, čo ste nečakali a neplánovali.

Táto stena v Alfredovi vyzerala ako pokreslená kriedami :) ...strašne oceňujem, že každá jedna lokalita je úplne originálna

Napríklad ja som si myslela, že môj druhý výlet na Melrose nebude vôbec taký TOP, pretože som tam už raz bola ale ukázalo sa to ako miesto, ktoré vás nadchne kedykoľvek, tak ako samozrejme aj Santa Monica, ktorá si získala moje srdce od prvej chvíle. Zároveň už mám v diári naplánovanú ďalšiu návštevu Melrose, pretože od zajtra tam otvárajú prvý obchod značky Glossier v LA (doteraz mali obchod iba v NYC), takže pokiaľ vás to zaujíma, kľudne môžem recenziu tohto obchodu zakomponovať do nejakého ďalšieho článku :)

Na tejto fotke som si mierne privlastnila všetko jedlo, ktoré sme si objednali a môžem vám potvrdiť, že aj lososový toast a vanilkové latte chutili výborne :)

Dúfam, že sa vám tento krátky článok páčil, a zaujímalo by ma, či ste skôr milovníci rovnakých a osvedčených miest/destinácií alebo sa vždy snažíte objavovať nejaké nové miesta. Som tiež zvedavá, či pri sa výletovaní skôr snažíte na pár dní splynúť s miestnymi a užívať si taký ten bežný život na danom mieste alebo ste skôr na atrakcie a turistické vychytávky :)

Po ceste na Melrose som našla aj takéhoto krásneho Cookie Monster a samozrejme som neodolala fotke (ako vlastne vždy) :)

Samozrejme, to že mám na výlety v LA celý jeden rok výrazne zjednodušuje takéto výletovanie a relaxačné víkendy, lebo mám čas si všetko pozrieť dopodrobna a keď chcem, môžem sa na jedno miesto vrátiť viackrát, čo si tu nesmierne užívam.

Ružová stena je must have! :) aj po stýkrát

Napriek tomu mám rada oboje (aj turistikovanie aj relaxovanie) a vždy sa pri plánovaní výletov riadim skôr mojou súčasnou náladou a tým, koľko budem mať na výlet času a energie.Na UCLA sa totiž nachádzam práve presne v strede posledného trimestra, čo znamená hlavne midterm exams a veľmi veľmi veľa úloh a neustáleho vyčerpania. To mi pripomína, že mám v pláne napísať aj článok o tom, ako zvládam skúškové obdobie, ako sa učím, ako si veci plánujem a čo robím preto, aby som sa počas skúškového nezbláznila. Určite mi preto dajte vedieť, či by vás aj takýto článok potešil.

Tieto "upletené dúhy" na Melrose ma neskutočne tešia a najradšej by som si jednu dúhu zobrala aj domov :)

Zatiaľ si užívajte tento článok a prajem vám aby ste z neho nasali čo najviac relaxačnej atmosféry a aspoň trochu kalifornského vzduchu!

Pripájam ešte bonusové množstvo fotiek, takže ak pôjdete do Kalifornie, máte jednoznačný návod na fotografické lokality, pokiaľ ste tiež takí foto-maniaci ako ja :)

Novoobjavená stena a moje nové tričko na Melrose :)

Interiér v Alfred Melrose Place, kde chodí najviac celebrít :)

Rose Tea Boba v Alfred Tea som takisto nemohla vynechať :) rozhodne najlepší bubble tea, aký som mala

Konečne sa mi podarilo vyskúšať aj tento slávny croissant s malinovou polevou a sušenými malinami

Detailný záber na "croissantové nebo" v Alfred Tea :)

Interiér v Alfred in the Alley a výhľad na vonkajšiu terasu

Jeden z designových obchodov na Melrose mal vonku takéto krásne posedenie

Ružový telefón na Melrose stihol niekto za pár týždňov prefarbiť namodro :) ...to je len ďalší dôkaz toho, že na rovnakom mieste vždy objavíte niečo nové

Zujímavá street art, ktoré som tiež úplne náhodne objavila na prechádzke po Melrose

Pláž v Santa Monica a slávne Santa Monica Pier so zábavným parkom "Pacific Park" priamo na móle

Dekorácia v Alfred Melrose Place

Na chodníku pri kaviarni Alfred Melrose Place bolo toto ich životné motto :) neuveriteľný detail

Ďalší detail na chodníku niekde na Melrose Avenue, ktorý som si po ceste všimla

Zaujímavý citát na jednej stene (samozrejme na Melrose)

Klasická fotka zo Santa Monica Sate Beach

Vstup do kaviarne Alfred Melrose Place :)

Ďalšia náhodná stena na Melrose :) a dokonalá ružová farba s ešte dokonalejším nápisom "Girls Boss Gang"

Momentálne asi najpopulárnejšia stena na Melrose pri Carrera Cafe, ktorú občas premaľujú, takže keď sa sem vyberiete, môže sa stať že tu nájdete nejakú inú maľbu

V jednoduchosti je krása :)

Pláž v Santa Monica :)

A môj dnešný spam zakončuje fotka pri stene "Los Angeles" na Melrose :)

PS: Ak vás oveľa viac bavia klasické články, kde viac píšem a menej vás zahlcujem fotkami tak sa nebojte. Nezmenila som štýl a od budúceho článku sa môžete opäť tešiť na väčšiu dávku textu :)

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page