top of page

Zážitky z LA 4: Slávna Melrose Avenue a Alfred Tea Room

Vítam vás vo štvrtom pokračovaní článkov o mojich výletoch po okolí Los Angeles. Dnes vám porozprávam o mojom nedávnom výlete na ulicu Melrose Avenue, ktorá sa nachádza v časti West Hollywood. Je známa hlavne netradičnými módnymi obchodmi, hipsterskými kaviarňami, malými galériami a obrovským množstvom pouličného umenia na stenách budov. Poznať ju možno budete aj zo seriálu z 90-tych rokov – Melrose Place. Vitajte!

Jedna zo slávnych stien na Melrose Avenue (pri kaviarni Carrera Cafe)

Návšteva Melrose Avenue bola na mojom zozname výletov už dlhšiu dobu a mala som celý čas pocit, že je odomňa vzdialená príliš ďaleko. Neviem kde v hlave sa mi zrodila táto myšlienka, ale pred pár dňami som si to skontrolovala a Melrose Avenue nakoniec vôbec nebola tak ďaleko od campusu UCLA. Naplánovali sme si preto s kamarátkou prvý možný deň, kedy sa tam vyberieme a bolo rozhodnuté. A tak som sa minulý piatok konečne dostala na Melrose Avenue!

Na Melrose Avenue boli všelijaké bláznivé "inštalácie", ako napríklad tento krásny ružový telefón.

Náš plán bolo nájsť na ulici čo najviac stien s pouličným umením, pretože to je taká hlavná "zábavka" na Melrose Avenue. Z Instagramu som dopredu vedela, že je tam týchto stien veľa ale nevedela som si predstaviť, ako ich budeme hľadať, pretože táto ulica je veľmi dlhá (celkovo sa tiahne okolo 10 míľ). Povedala som si ale, že sa jednoducho budeme riadiť ľuďmi naokolo, a že nejako to na mieste vyriešime. Väčšinou som ten typ človeka, ktorý vie kam sa ako dá dostať a má dopredu naplánovaný aspoň približný časový plán, ale keďže Melrose je také spontánne miesto, povedala som si, že si to spontánne užijem aj ja.

Jedna z najznámejších stien v LA - "Made in LA", ktorú nájdete na adrese: Cisco Home, Melrose Ave

Na Melrose Avenue sme sa klasicky dopravili Ubeom, čo je asi ajlepšia možnosť na cestovanie po LA, pretože americká verejná doprava nie je príliš premyslená (možno okrem New Yorku). Celkom srandovné bolo, že čím viac sme sa približovali k Melrose Avenue, tým viac kaviarní sme po ceste videli. Kaviarne vo West Hollywoode sú také populárne, že boli pred nimi rady ľudí až von na chodník. Výhodou je, že kaviarne na Melrose Avenue majú aj vonkajšie terasy, pretože to nie je v Amerike samozrejmosť. Veľa kaviarní tu funguje ako fast foodové reťazce a ľudia si tam len zoberú kávu do auta a pokračujú ďalej v ceste. Melrose Avenue bola ale našťastie úplne iná a ľudia si tu užívali "kávičkovanie" na terasách tak, ako sme na to zvyknutí my všetci Európania :)

S kamarátkou sme sa doviezli ku kaviarni Alfred Coffee, ktorá je zastrčená v bočnej uličke hneď vedľa Melrose Avenue. Tu sme chceli vyskúšať ich slávne croissanty s matcha a s malinovou polevou ale bohužiaľ, všetky už boli vypredané. Ak vás zaujíma, ako vyzerajú, nájdete is ich bez problémov na Google.

Nabudúce ale budem vedieť, že tam musím vyraziť skôr a snáď sa mi nejaké tie croissanty nakoniec ujdú. Som plne odhodlaná ich vysúšať pred odchodom z Kalifornie :))

Ak sa ma pýtate, ako ma napadlo sa sem vybrať, tak ani sama neviem. Už dávno sledujem na Instagrame túto dokonalú kaviareň, pretože majú asi najkrajšie kávy a interiéry, aké som kedy v kaviarni videla! A keď je niečo v mojom okolí takéto krásne, nemôžem to len tak obísť bez návštevy a (samozrejme) bez ochutnávky :)

Ešte musím dodať, že Melrose Avenue nebola plná turistov so zrkadlovkami prehodenými cez plecia, takže sa nemusíte báť, že toto miesto sa premenilo na čisto turistickú atrakciu. Má svojho ducha a určite vás osloví.

Čajovňa Alfred Tea

Croissanty sme teda nenašli ale rozhodli sme sa, že namiesto toho pohľadáme čajovňu Alfred Tea, pretože tá mala byť rovnako úžasná, hipsterská a fotogenická ako Alfred Coffee.

Ak ste fanúšikmi celebrít, tak vás bude zaujímať, že do kaviarní Alfred (ktoré sú na Melrose Avenue a v Beverly Hills) chodí napríklad Gigi Hadid, Kendall Jenner, Harry Stlyles, Dakota Johnson, Vanessa Hudgens alebo Hilary Duff. Môj zámer bol čisto kaviarenský a vôbec nie som nejaký "stalker" celebrít (veľa z nich ani nepoznám) ale keď som zadala do Google "Alfred Coffee", aby som vám to mohla čo najlepšie priblížiť, vyskočili mi fotky s týmito osobami s kávou Alfred v ruke. Srandovný fun fact, že? :)

Pravdepodobne keby som tam chodila dostatočne často, natrafila by som tam na takýchto ľudí, čo je mi teraz celkom smiešne, keďže môj zámer bol pôožitkársko-estetický :))

Moja kamarátka sa ujala mapy a hneď sme zablúdili. Po asi pätnástich minútach chodenia sme zistili, že sa od čajovne stále viac a viac vzďaľujeme, namiesto toho aby sme sa k nej približovali. Ulica bola ale veľmi zaujímavá a po ceste sme natrafili na úžasné galérie, nádherné kvetinárstvo a veľa krásnych obchodov, takže nám to nijako nevadilo a nechali sme sa pohltiť atmosférou. Videli sme rôzne nápisy na chodníkoch a na obchodoch a jednoducho sme nevedeli, kam sa máme skôr pozerať, pretože všade bolo niečo netypické a mierne bláznivé :)

Ružovú stenu nájdete na obchode Paul Smith :)

Vďaka tomu, že sme zablúdili, sme postupne objavili aj veľa zo stien, ktoré sme mali v pláne na Melrose nájsť a odfotiť sa pri nich. Niektoré tieto steny sú v LA veľmi populárne a hovorí sa, že ak nemáte fotku pri "ružovej stene", akoby ste v LA ani neboli. Ja som veľký milovník ružovej farby, takže toto bolo presne miesto ako stvorené pre mňa. Zároveň sa nemusíte báť, že by ste túto stenu na Melrose prehliadli, lebo naozaj žiari do diaľky (narozdiel od iných stien, ktoré sú viac skryté v občných uličkách).

Ja sa tu vo fotení úplne vyžívam, čo asi chápete, ak sledujete môj Instagram. Amerika je krajina totálne ako stvorená na fotky a na každom mieste je tu milión miest, z ktorých sa bez fotky jednoducho nedá odísť. Nechala som sa tu týmito miestami úplne pohltiť, pretože viem, že toto na Slovensku a ani v historickom St Andrews rozhodne nenájdem.

Dúhová stena na Melrose Avenue :)

(boli tu 3 dúhy rôznych veľkostí, takže sme si mohli vybrať, ktorá sa nám páčila najviac)

Aby vám bolo jasné, tak pri každej populárnej stene sme sa museli postaviť do rady ľudí, ktorí si tam prišli pre vysnívanú fotku. Bolo to celkom smiešne, pretože sme sa s rovnakými ľuďmi stretávali pri väčšine týchto stien a potom sme si už navzájom radili, kde je najlepší uhol na fotku. S jednou dvojicou kamarátiek sme sa dokonca stretli toľkokrát, že sme si na seba nakoniec dali kontakt a teraz si dávame tipy na nové výlety po LA :))

Dokonalý nápis, nemyslíte?

(toto je jedna z menej mainstreamových stien, na ktorú sme pri našom blúdení náhodne natrafili)

Na Melrose Avenue sa okrem iného nachádza napríklad aj slávne Paramount Pictures Studio a po uliciach sa tu prechádza veľa ľudí, ktorí vyzerajú ako celebrity, čo je podobné ako v Beverly Hills (článok o Beverly Hills nájdete tu). Bonusovým prídavkom z tohto výletu je, že keď sme sa s kamarátkou fotili len tak na ceste, v poslednej chvíli sme sa uhli jednému autu, ktoré tadiaľ chcelo (ako inak) prejsť. Predstavte si, že človek, ktorý nás skoro prešiel na aute bola Ruby Rose, ktorú možno poznáte zo seriálu "Orange is the new Black" z Netflixu. Ja som síce netušila, kto to je ale moja kamarátka bola z tohto nášho ohrozenia na živote úplne nadšená :))

Nike x Nordstrom Event: Ktoré kvety by ste si vybrali vy?

Zároveň sme pri našom blúdení po Melrose s kamarátkou prišli aj k obchodu, pred ktorým bolo postavené módne mólo a kde predvádzali tenisky Nike, ktoré vznikli v spolupráci s Nordstrom. A ako to už v Amerike býva, pred obchodom mali rôzne stánky, kde ste si mohli (zadarmo) dať zmrzlinu a takisto ste si mohli (zadarmo) vybrať menšiu kyticu kvetov podľa vlastného výberu. Nenechali sme sa preto dvakrát prosiť a vyskúšali sme zelenú zmrzlinu s príchuťou matcha zeleného čaju a povyberali si krásne kvety, ktoré mi ešte dnes krásne žijú v mojej provizórnej "váze", ktorou sa stal nikto iný ako plastový pohár z Alfred Tea Room :) (krásna ukážka toho, že študentská vynaliezavosť je na nezaplatenie).

Okrem pomaľovaných stien boli na jednom obchode aj takéto krásne dvere. Mne pripomínajú vstup do Narnie alebo

do Alice v Krajine Zázrakov :)

Po našom objavovaní stien, nápisov, obchodov a galérií na Melrose Avenue sme sa konečne presunuli na miesto, kam sme sa chceli dostať pôvodne - do Alfred Tea Room.

Nápisy v kaviarňach Alfred Tea sú jedinečné pre každú jednu kaviareň, takže sa tak ľahko nebudete nudiť ani v jednej z nich :))

Táto čajovňa a je v (minimálne mojom) zozname najhipsterskejších miest v Los Angeles a ponúka kvalitné čaje, bubble tea (ktorý tu nazývajú "boba") a rôzne čerstvé pečivo. Pôvodne som mala v pláne vyskúšať matcha čaj ale tým, že už som mala za sebou zmrzlinu, rozhodla som sa pre čaj s ružovým extraktom. Moja kamarátka vyskúšala jahodový čaj so škoricou. Obidva čaje boli vynikajúce a rozhodne si ich nepredstavujte ako nejaké presladené nápoje z prášku, ktoré čaj nevideli ani z police a popularitu čerpajú len z pekných fotiek.

Naša čajová objednávka dopadla výborne!

V prvom rade tieto nápoje chutili ako čaj a v druhom rade z nich bolo cítiť koreniny ako škorica alebo kardamon. Rrozhodne z nich ale nebolo cítiť kilá cukru a farbív. Keď si teraz uvedomím, že tieto čaje pijú aj supermodelky ako Gigi Hadid tak asi ani nemôžu byť presladené, ale to mi pôvodne nedošlo :))

Okrem chuti čaju je prostredie Alfred kaviarní dokonalý designový zážitok (v LA je "Alfredov" dokopy asi 5, pričom tieto 2 na Melrose Avenue sú prvé, ktoré boli založené). Všade sú krásne kvety, srandovné nápisy a príjemná vôňa. Prekvapivo sme boli v Alfred Tea skoro samy, takže sa mi podarili aj dobré fotky interiéru bez ľudí, ktorých by som nerada mala na záberoch a asi ani oni by neboli z toho nadšení :))

Interiér Alfred Tea

Sedieť sa dalo vnútri aj vonku a budova bola zvonku celá okachličkovaná a v ružovej farbe. A čo viac vám kaviareň môže sprostredkovať ako dostatok ružovej farby a super nápoje? :)

Ak by ste mali chuť na čerstvú kokosovú vodu alebo by ste si chceli kúpiť vlastný set na prípravu Matcha čaju, žiaden problém pre Alfreda! :))

Veľmi sa mi páčili aj ich nápadité nápisy ako napríklad "I love you so Matcha" alebo " Can't we all just get Oolong". Boli napísané na veľmi neočakávaných miestach a doslova ste ich museli na budove hľadať :) zároveň som pri dopisovaní tohto článku zistila, že dnes tieto nápisy obmenili, takže keď pôjdem do Alfreda nabudúce, pravdepodobne natrafím aj na nové "tajné odkazy" na stenách.

Detaily sú základ dokonalej kaviarňe :)

(aspoň podľa mňa)

Najradšej by som postupne navštívila všetky takéto dokonalé kaviarne v LA, pretože som z nich úplne unesená. Oproti bežným kaviarňam sú dokonale netradičné a ich majitelia dokážu vymyslieť množsto vychytávok, aby sa odlíšili od ostatných "nudných" kaviarní. Milujem takéto miesta a v LA ich je naozaj neskutočné množstvo.

Keď budem mať dostatok materiálu, určite pre vás napíšem aj článok o TOP 5 kaviarňach v LA, kde sa treba ísť pozrieť, ak sa sem vyberiete napríklad na výlet.

Slnko, kvety v ruke, zmrzlina v žalúdku...čo viac si človek môže priať? :)

Zatiaľ si užívajte fotky z Alfred Tea a ja budem rozširovať zoznam mojich objaviteľských výprav po LA aby som mohla písať o ďalších zážitkoch.

Čím menej ľudí, tým viac fotiek :))

Pokiaľ vás bavia články z LA a náhodou ste nezachytili predchádzajúce články zo "série" Zážitky z LA, tu vám dávam odkaz na prvý článok, druhý článok a tretí článok.

Na záver by ma zaujímalo, či aj vy radi navštevujete takéto kaviarne a miesta s krásnym prostredím, a či sa vám takýto typ článkov páči. Určite mi dajte mi vedieť všetky vaše nápady, názory a čokoľvek, čo vás napadne buď v komentári pod článkom alebo mi kľudne pošlite správu na Instagrame (kde to okrem iného preháňam s pridávaním fotiek z výletov) :))

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page