top of page

Zážitky z LA 2: Hollywood Sign a Getty Museum

Výlet na slávny nápis v Hollywoode som mala v pláne hneď od začiatku, ale ako sa ukázalo, nebolo to až také jednoduché. Dopredu vás varujem, že ak sa chcete ísť na tento nápis pozrieť a vyjsť až úplne hore nad nápis Hollywood, odkiaľ je výborný výhľad, buďte pripravení na menšie komplikácie :)

Výhľad nad nápisom "Hollywood" na Los Angeles

Už počas leta, keď som doma hľadala na internete, kde sa treba ísť v LA určite pozrieť vedela som, že nápis Hollywood nemôžem vynechať. Všade som sa ale dozvedala, že miestni obyvatelia, ktorí bývajú v tejto oblasti sú extrémne alergickí na turistov. Vadí im, že sa tam pohybuje veľa ľudí, a preto majú na cestách značky ako "slepá ulica" alebo "zákaz vjazdu", aj keď to nie je vždy pravda. Na to, že by ste sa niekde v tejto štvrti odvážili zaparkovať, môžete okamžite zabudnúť. Všetko tam totiž strážia policajti a obyvatelia sú dokonca veľmi agresívni a neboja sa vám vyhrážať alebo na vás zavolať ešte ďalších policajtov.

Cesta na nápis Hollywood cez domovú štvrť

Znie to dosť "hororovo", preto sme sa na nápis Hollywood s partiou ľudí vybrali radšej Uberom, ktorý nás vyložil na začiatku tejto domovej oblasti a zvyšok cesty sme absolvovali peši. Bol klasický horúci deň, a preto sa nám na ceste zišla hlavne voda. V tejto časti LA nie sú žiadne obchody ani stánky s občerstvením, takže vám radím, aby ste si všetko zobrali radšej so sebou :)

Cesta vedie hore kopcami pomedzi domy a nie je označená žiadnymi turistickými značkami, na čom si nechali lokálni obyvatelia obzvlášť záležať. Aj so sprievodcom sme mierne zablúdili ale nakoniec sme sa dostali na ten správny chodník. Po prejdení domovej časti sme sa ocitli na poľnej ceste, takže už nám žiadne nebezpečenstvo v podobe domácich obyvateľov "nehrozilo" :))

Typická turistická zastávka, kde sa dá asi najlepšie odfotiť s celým nápisom Hollywood, pretože nie je ani príliš ďaleko ani príliš blízko :) verte mi, nie je ľahké druhú takúto lokalitu v LA nájsť

Cesta pod nápis Hollywood, kde sa môžete odfotiť ako "držíte" niektoré z písmen trvala asi 20 minút, ale záleží hlavne od toho kde vašu cestu začnete a ako vysoko do domovej oblasti sa dostanete autom.

My sme ale chceli absolvovať celú túru a vyjsť až nad nápis Hollywood a užiť si krásny výhľad na celé Los Angeles, takže sme zo "základného tábora" pokračovali smerom hore k satelitom, ktoré vidíte v diaľke na fotke.

Táto cesta trvala minimálne pol hodinu a najúnavnejšie bolo samozrejme ostré slnko, pretože väčšina cesty sa nedala absolvovať v tieni. Na moje sklamanie sa priamo k nápisu nedalo ísť pozrieť, pretože bol upevnený v dosť strmom teréne, a zároveň bolo toto miesto kompletne oplotené a ochránené od turistov, ktorí by pre fotku určite radi vyliezli na jedno z písmen, čo by bolo v tomto prípade poriadne nebezpečné :)

Čo poviete na tento výhľad? :)

Výhľad na LA ale rozhodne stál za túto mini túru, ktorá sa väčšine Američanov zdala poriadne namáhavá, pretože nie sú zvyknutí veľa chodiť peši. Pre nás Slovákov, ktorí bežne trávime leto v Tatrách to je ale hračka, takže sa nemáte čoho obávať.

Na spiatočnej ceste sme sa nevyhli agresívnym domácim, pretože sme nemali nikde v okolí dobrý signál na privolanie Uberu a museli sme zísť nižšie a chvíľu tam na chodníku počkať, kým pre nás Uber príde. Toto sa ale miestnym rozhodne nepáčilo a vadilo im aj to, že sme stáli na verejnom chodníku, pretože sme nechceli zavadzať na ceste kde boli autá. Našťastie sme príliš dlho nečakali, nasadli rýchlo do Uberu a výlet sme absolvovali bez ujmy na zdraví :)

Výlet do Getty Museum

Druhá časť tohto článku bude o mojom výlete do ďalšej galérie/múzea v LA, ktoré sa nachádza vo vzdialenosti okolo 15 minút autom od UCLA (odkaz na článok o výlete do LACMA múzeu nájdete tu). Tieto dva výlety som sa rozhodla spojiť do jedného článku, pretože v obidvoch prípadoch som sa dostala ku krásnym výhľadom na Los Angeles a som zvedavá, ktorý sa vám bude páčiť viac :)

Budovy Getty Museum pri západe slnka

Do Getty Museum sme sa vybrali s mojou kamarátkou počas jedného voľnejšieho víkendu, kedy sme nemali až tak veľa učenia (áno, okrem výletovania tu mám naozaj veľa učenia :)). Ako už z môjho predchádzajúceho článku asi viete, mám veľmi rada umenie, a preto som si ani túto galériu nemohla nechať ujsť. Čo bolo rozhodne jedným z jej plusových bodov, bolo to, že celý tento komplex bol veľmi pekne a moderne navrhnutý a nachádzal sa na kopci odkiaľ bol krásny výhľad na Los Angeles.

Vstupná časť do galérie

Galéria bola naozaj obrovská a na kopec sme sa k nej vyviezli mini vlakom zo záchytného parkoviska (cesta trvala maximálne 5 minút). Ako študenti sme mali lístok zadarmo a v cene bol aj tento výlet mini vlakom do galérie a aj naspäť na parkovisko. O tomto bonuse som predtým nevedela a veľmi náš výlet oživil. Po ceste bol pekný výhľad a ešte nikdy predtým som takéto niečo v galérii nezažila. Neskôr som sa dozvedela, že niekedy býva rada na tento bonusový vlak dosť dlhá ale odporúčam vám si naň počkať, minimálne keď sa budete viezť hore, pretože keď by ste isšli peši, pôjdete len po asfaltovej ceste a nebudete mať ani zďaleka taký pekný výhľad, pretože trasa vlaku vedie inou stranou ako asfaltová cesta.

Nebola by to tá pravá Amerika, keby tu nemali nejakú atrakciu, ako napríklad fotenie so sochou :)

Čo sa týka obrazov, tak sa mi kolekcia v Getty páčila asi viac ako v LACMA múzeu, pretože tu mali veľa európskych maliarov zo 17-teho storočia a to je jedno z období, ktoré ma veľmi baví. Mali tam obrazy od Rubensa, veľa holandských krajiniek a zátiší, a tiež portrétov od britských maliarov. Páčili sa mi aj impresionistické obrazy od Renoira a Moneta, alebo vzácne busty od talianskeho "maestra" Berniniho. Toho môžete poznať napríklad ako tvorcu Baldachýnu v svätopeterskej bazilike vo Vatikáne.

Jeden z obrazov od Rubensa

Vonku okolo galérie bola krásna záhrada a fontány, takže výlet hodnotím ako veľmi vydarený a rozhodne ho odporúčam aj ľuďom, ktorí nemajú až tak radi obrazy a celkovo umenie, pretože výhľady a vonkajšia časť múzea so záhradami a kaviarňou sú rozhodne pre každého.

Výhľad na LA z Getty Museum

Som zvedavá, ktorý z výhľadov sa vám zdá krajší- ten z nápisu Hollywood alebo tento z Getty Museum? Dajte mi vedieť v komentári a ja sa vám pokúsim v blízkej dobe sprostredkovať moje ďalšie zážitky z výletov po okolí Los Angeles :)

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page