top of page

Výlet do LACMA, jazzový koncert a ako sa "správne" odfotiť pred Urban Light

Keďže milujem umenie a v St Andrews som mala prvé dva roky okrem psychológie aj predmet Dejiny Umenia, jednou z dôležitých destinácií v LA bolo rozhodne múzeum LACMA (LA County Museum of Art).

Do tohto múzea som sa vybrala hneď v prvých týždňoch po prílete do Los Angeles. Išla som Uberom, ktorý som už v minulom článku spomínala, pretože je to podľa mňa najlepší spôsob ako sa v Amerike (aspoň teda v LA) dá prepravovať. Verejná doprava tu nie je na vysokej úrovni, to sa s Európou nedá porovnávať. V Amerike ľudia celkovo nie sú zvyknutí chodiť vlakmi alebo autobusmi, keďže auto tu má od šestnástich snáď každý. Cesty sú tu ale oveľa širšie a nie sú tu kruhové objazdy ale samé semafóry, čo znamená, že sa tu dá celkom v pohode šoférovať a nemusíte riešiť križovatky, hlavné a vedľajšie cesty, proste nič.

Ale my sa vráťme od môjho "dopravného okienka" späť ku kultúre. :)

Cesta z UCLA do LACMA nebola vôbec dlhá a boli sme tam asi za necelých 40 minút. Pred galériou je slávne Urban Light, čo je inštalácia 202 pouličných lámp, ktorou je LA a táto galéria veľmi známa. No a pokiaľ je v LA niečo známe alebo populárne, znamená to kopu ľudí ktorí lovia instagramové fotky. Na takýchto miestach sa zhlukujú blogerky aj normálni smrteľníci, ktorí chcú peknú fotku z LA.

Pre mňa to bol celkom zábavný zážitok, lebo niektoré ženy boli také pripravené, že si doniesli viacero párov topánok, alebo dokonca viacero outfitov a boli schopné sa tam fotiť aj viac ako hodinu, zo všetých možných uhlov.

To znamenalo, že ak ste sa chceli aj vy dostať k normálnej slušnej fotke za pár minút (namiesto za pár hodín), bolo treba sa vyslovene biť o miesto "pred lampami".

Aj keď ja osobne nie som obrovský fanúšik takýchto moderných vecí, táto inštalácia bola fakt zaujímavá a určite sa oplatí k nej ísť pozrieť ak sa dostanete do Los Angeles.

Či sa podarilo aj mne vybojovať dobrú fotku to už nechám na vaše posúdenie :)

Podstatná informácia je, že ak nemáte radi umenie alebo sa vám nechce ísť do tohto múzea, ale predsa len by ste si tú fotku s Ubran Light chceli ukoristiť, dobrá správa je, že sa to bez problémov dá :)

Urban Light je totiž situované pred vstupom do samotného LACMA, a teda lístok naň nepotrebujete. Stačí vám iba trpezlivosť s lovcami Insta fotiek :)

Ja som sa po fotení presunula samozrejme do múzea a bolo tam naozaj na čo pozerať. Zbierku hlavne tvorili obrazy z dvadsiateho storočia, čo znamená že ste tam mohli nájsť Expresionizmus, Fauvizmus, De Stijl alebo Neo-Plasticizmus.

Pre ľudí ktorí netrávia čas nad umením, v skratke: bol tam napríklad Kandinsky ale aj Impresionisti, ktorí podľa mňa zaujmú kohokoľvek (a ja osobne ich zobžňujem).

O umení sa rozpisovať nejdem, ale mám pre vás jeden celkom dobrý tip.

Pred odchodom do LACMA som našla na ich web stránke, že organizujú aj rôzne doplnkové podujatia a preto som sa rozhodla, že tam pôjdem na výlet práve v takýto deň.

Na programe bol večerný jazzový koncert, ktorý bol vonku, vo vstupnej časti múzea, a popri počúvaní jazzovej hudby ste si mohli vychutnávať aj pohľad na 202 svietiacich lámp inštalácie Urban Light.

Nemyslím, že na takýto zážitok treba byť šialene umelecky založený, a preto vám tento výlet naozaj odporúčam bezohľadu na to, či máte alebo nemáte radi umenie. Spojiť výlet do galérie s dobrým jedlom a dať si k tomu jazz je podľa mňa zaručene dobrá kombinácia.

A keďže tento blog som nazvala Bon Vivant, myslím že toto je jeden z návodov na to, ako si správne užívať život, a že preto netreba urobiť nesmierne veľa, ale že sa to dá aj pomocou takýchto príjemných večerov.

Ak sa vám článok páčil, kľudne mi to dajte vedieť v komentári a takisto mi dajte vedieť, či by ste ocenili aj ďalšie takéto články z galérií alebo múzeí.

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page