top of page

Obchody vo Svete Harry Potter a prečo sú také neodolateľné

Ako vidím, článok o Svete Harry Potter (Wizarding World of Harry Potter) vás naozaj zaujal. Mám radosť, že toľko z vás tiež zbožňuje príbehy o Harrym, a že tiež túžite zažiť čaro sveta HP na vlastnej koži :)

Moje úlovky z obchodov vo Svete HP v Universal Studios :)

Pokiaľ si ale chcete trochu Sveta HP odniesť aj so sebou, je tu samozrejme jedno skvelé riešenie, na ktoré tvorcovia Universal Studios rozhodne nezabudli. Celý Svet HP má tú výhodu (alebo aj nevýhodu pre naše peňaženky), že si tam môžete kúpiť tie najautentickejšie čarodejnícke veci, aké sa len kúpiť dajú.

Každý obchod totiž ponúka obrovské množstvo zberateľských predmetov, dekorácií, oblečenia, figúrok, proste všetkého, na čo si spomeniete. A kde je lepšie si kúpiť čokoládovú žabku ako v Medových Labkách v Rokville alebo priamo vo vlakovom vozíku, ktorý je zaparkovaný pri Rokfortskom Exprese? Týmto lákadlám sa jednoducho nedá odolať! :)

Čokoládové žabky boli neodolateľné :)

Viem o čom hovorím, pretože aj mne sa spočiatku zdalo, že ma nakupovanie až tak nepohltí, a že si skôr všetko popozerám a budem so svojim výletom dostatočne spokojná. To som sa ale veľmi mýlila, pretože len čo som vošla bránou do Rokville, bola som v svojom tradičnom nákupno-maniackom víre :)

Keď som bola malá, a čítala som Harry Potter knihy, samozrejme, na Slovensku sa nedalo toho veľa kúpiť, a tak mi mama uplietla červeno-žltý chrabromilský šál a neskôr som ukoristila aj bledomodrú mikinu s potlačou Harry Potter a Tajomná Komnata. Spomínam si, že som neskôr mala aj obrovský tučný plastový "kôl", ktorý mal pripomínať Harryho prútik :))

Samozrejme, že som z týchto vecí mala nesmiernu radosť a doma som sa s nimi hrávala na nakupovanie školských potrieb v Šikmej uličke. Nikdy by ma vtedy nenapadlo, že raz budem mať takýto úžasný zážitok v ozajstnom HP Svete, a že si budem môcť kúpiť veci, po ktorých som ako malá veľmi túžila.

Ak sa pýtate, či sa nakupovanie vo svete HP oplatí, tak odpoveď je jednoznačne áno. Netvrdím, že si treba kúpiť všetko alebo že budete mať menší zážitok, keď nebudete míňať na "hlúposti", ale ak ste vždy túžili po čarodejníckom nákupe, tak budete na tom najsprávnejšom mieste. Nákup sa oplatí práve preto, že všetky veci sú tu naozaj kvalitné a nekúpite tu tričko, z ktorého vám potlač po jednom opratí zmizne. Neočakávajte "suveníry" ale ozajstné veci z filmov a kníh!

Tieto šále a čiapky boli podľa mňa dokonalé, čo poviete?

Obchody s Oblečením: "Wiseacreove čarodejnícke potreby", "Gladragove habity" a "Filchov Skonfiškovaný Tovar"

Tieto tri obchody ponúkali hlavne oblečenie. Dali sa tu napríklad kúpiť ozajstné habity každej fakulty, alebo šály a kravaty do školskej uniformy. Takisto tu predávali repliky z filmu ako napríklad Trojčarodejnícky pohár alebo Triediaci Klobúk. Nepredávali tu veci ako tričká "I love Harry Potter" alebo kľúčenky s gumenou hlavou škriatka Dobbyho, ale napríklad svetre, ktoré mali hlavní hrdinovia oblečené na metlobalovom zápase, alebo vlnené svetre od pani Weaslyovej. Ja som si tu kúpila vianočný sveter Harryho, ktorý dostal na Vianoce. Je to dokonale kvalitný vlnený sveter a neviem sa dočkať, kedy si ho konečne budem môcť obliecť, preotže v Kalifornii by som sa v ňom určite uvarila :)

Takisto som neodolala ani chrabromilskému a slizolinskému šálu, o ktoré sa podelíme s mojou sestrou.

Zelený slizolinský šál má dokonalé farby, to musíte uznať :)

Obchody so sladkosťami a jedlom: "Medové Labky", "Rokvillská Vlaková Stanica" a hostinec "U Troch Metiel"

Čo sa týka jedla, tak na rôznych miestach vo Svete HP predávali klasické ďatelinové pivo, ku ktorému ste si mohli dokúpiť aj pohár a odniesť si ho domov. V ponuke mali po novom aj horúcu verziu ďatelinového piva a takisto aj mrazenú drť s príchuťou ďatelinového piva (Butterbear).

Po dedinke Rokville boli rozmiestnené menšie vonkajšie predajne, ale ak by ste chceli poriadny obed, potom je tu hostinec U Troch Metiel, ktorý sa vyskytuje napríklad v treťom HP filme ale aj vo viacerých knihách. Majú tu britskú kuchyňu a ponúkajú napríklad Shepperd's Pie (hovädzie mäso zapečené v koláči z lístkového cesta) alebo Fish and Chips. Všetky potraviny sú vraj importované priamo z Británie a snažia sa o čo najväčšiu autenticitu. Jedlo bolo naozaj dobré a môžem potvrdiť, že autenticita celého Sveta HP vrátane jedla sa podarila na jednotku!

Obed U Troch Metiel

Ak by ste chceli namiesto ďatelinového piva na pitie niečo iné, majú tu napríklad tekvicový džús, ktorý je tiež súčasťou kníh a filmov. Predávajú tu aj Gilly Water, čo je vlastne obyčajná voda, ale názov má podľa žiabrovky (gillyweed), ktorú Harry použil vo filme HP a Ohnivá čaša pri plnení jednej z úloh. Vôbec som netušila, že názov tejto vody je takto prešpekulovaný, pretože sa nevyznám až tak dobre v anglických názvoch v kihách HP, ale podrobne som to pre vás preskúmala :)

Fazuľky Každej Chuti, Gillywater a Tekvicový džús vo vozíku na stanici Rokfortského Expresu

V Medových Labkách predávali asi okolo desať druhov sladkostí, ktoré vyrobili špeciálne iba pre tieto Svety HP. V skutočnosti bola väčšina krabičiek so sladkosťami vo filmoch prázdna, a preto si tu tvorcovia museli veľa povymýšľať sami, pretože samozrejme chceli obchody vo svete HP vytvoriť čo najzaujímavejšie a čo najrealistickejšie :)

Sladkosti v Medových Labkách

Ja som si tu kúpila čokoládové žabky, pretože mi to prišlo ako najikonickejšia sladkosť a zdali sa mi najviac prepracované. Každá čokoládová žabka ukrýva kartičku nejakého slávneho čarodejníka, presne ako vo filmoch. Ja som mala šťastie natrafiť na Richarda Chrabromila, ktorý sa v angličtine volá Godric Griffindor. Ak si spomínate, tak dedinka v ktorej sa narodil Harry a kde žili jeho rodičia a tiež Dumbledore, sa volala Godricova úžľabina, práve podľa Richarda (Godrica) Chrabromila. Tiež som o tomto spojení doteraz nevedela, preotže zo slovenského prekladu to nebolo zrejmé, takže možno to bude aj novinka pre vás.

Druhou najpopulárnejšou sladkosťou po čokoládových žabkách boli Fazuľky každej chuti, čo znamená, že naozaj môžete mať v krabičke všelijaké divné príchute. Tieto sladkosti a nápoje zároveň predávali aj na vlakovom nástupišti. Tu sa zároveň dala kúpiť napríklad aj replika cestovného lístka na Rokfortský Expres alebo tašky a ruksaky s potačou rokfortského erbu.

Obchod na nástupišti Rokfortského Expresu

Kto by nechcel mať vlastnú poštovú sovu? :)

V obchode "Owl Post", alebo Sovia Pošta predávali balenia desiatich pohľadníc, na ktorých sú fotky zo Sveta HP a na zadnú stranu vám ich pri pokladni (našťastie) zadarmo opečiatkovali pečiatkou Rokville. Predávali tu aj plyšové sovy, listový papier a brká na písanie, ale toto som už vážne nechala na malé deti :)

Jedna z Pohľadních a pečiatka z Rokville

Zonkov Obchod

O Zonkovom obchode som už písala v predchádzajúcom článku, takže len malá rekapitulácia. V tomto obchode sa dali kúpiť bláznivé predmety ako napríklad Predlžovacie Uši alebo Pygmejskí chumkáči. Neviem, či si na tieto tvory spomínate ale jedného takéhoto chumkáča si kúpila napríklad Giny Weaslyová a myslím, že ste ho mohli vidieť aj vo filme HP a Polovičný Princ. Tento obchod je podobný ako obchod Weaslyovcov so zábavnými predmetmi v Šikmej uličke, ale keďže tu bol iba Rokville a nie Šikmá ulička, tak tieto predmety predávali v Zonkovom obchode. Zároveň si ale spomínam, že tento konkrétny obchod bol spomínaný napríklad v treťom filme (HP a Väzeň z Azkabanu).

Predmety v Zonkovom Obchode

To najlepšie na koniec: Ollivanderove prútiky

Tento obchod a atrakciu v ňom som tiež podrobne opísala v predchádzajúcom článku. Čo som však nespomenula, a čo ma naozaj uchvátilo na tomto obchode bolo, že krabičky s prútikmi boli nerovnomerne poukladané na obrovských kopách po celom obvode obchodu, a ak ste si chceli nájsť váš vlastný prútik, museli ste sa týmito kopami prehrabávať presne ako pán Ollivander. Bolo super, že aj napriek tomu, že v obchode boli predavači, ktorí boli ochotní vám pomôcť, mohli ste sa všetkého dotýkať sami a vyberať si prútiky z krabičiek, a skúšať ako vám ktorý sedí bez toho, aby vás niekto obmedzoval.

Prútiky boli rozdelené na zberateľské repliky a interaktívne prútiky (o tomto som tiež hovorila viac v predchádzajúcom článku). Super tiež bolo, že ak ste si nechceli kúpiť prútik niektorej z postáv, mohli ste si podľa vášho znamenia v zverokruhu vybrať váš vlastný prútik, ktorý bol úplne jedinečný a nepripomínal iné prútiky z filmov.

Prútik bol zabalený v krabičke, ktorá bola v špeciálnej papierovej taške s logom Ollivandera, ktorú dávali iba k prútikom :)

Zaujímalo by ma, čo by ste si najviac chceli kúpiť vy, a čo je váš vysnívaný predmet z Harryho Pottera. Budem sa tešiť keď mi to napíšete buď do správy alebo sem do komentára. Ako vždy dúfam, že sa vám článok páčil, a že som vám dala tipy na nákupy, a zároveň vám pomohla zoarientovať sa, čo od Sveta HP môžete po nákupnej stránke očakávať :)

Na záver pridávam ešte zopár ďalších fotiek z obchodov pre skalných fanúšikov, ktorí stále nemajú dosť informácií zo Sveta HP :)

Pohľadnice z obchodu Sovia Pošta

Časopis "Sršeň" a okuliare Luny Lovegoodovej

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page