top of page

Čo má spoločné St Andrews, Hollywood a Harry Potter?

Návšteva Sveta Harry Potter bol vždy môj veľký sen, keďže naozaj môžem povedať, že som na príbehoch o Harrym vyrástla. Dokým neprešli moje trináste narodeniny (alebo aj dvadsiate), vždy som tajne dúfala, že ten list z Rokfortu príde aj mne. Vyrábala som doma čarodejnícke klobúky a záškodnícke mapy, a keďže moja babka krásne píše, písala mi tie listy z Rokfortu aspoň ona. A nie jeden, aby vám bolo jasné! :)

Naša riaditeľka v St Andrews. A nie, nie sme sekta :) a áno, normálne študujeme

Všetky Harry Potter knihy som prečítala minimálne dvakrát, a svojej sestre som na letných dovolenkách prečítala nahlas asi prvé tri. Neviem povedať, či to pre ňu bolo vtedy skôr utrpenie alebo príjemný zážitok, ale dnes je rovnaká bláznivá fanúšička Harryho Pottera ako ja, a dokonca ma v niektorých detailoch občas opravuje :)

Odmalička som všetkých u nás doma "mordovala" s detailnými otázkami o Harrym Potterovi, a na všetky detské karnevaly som išla oblečená buď ako Harry, Hermiona alebo neskôr ako Profesorka McGonagalová.

Moja škola v St Andrews - School of Psychology and Neuroscience

Keďže sedmička HP vyšla najskôr v Angličtine, a ja som sa nemohla dočkať ako to celé skončí, začala som ju čítať aj po Anglicky. Spočiatku som nerozumela skoro ničomu, a všetky slovíčka som hľadala v obrovskom slovníku po mojom otcovi, ktorý Anglicky vedel predel perfektne a odmalička ma učil všetko možné aj nemožné.

Myslím, že Harry Potter je jeden z dôvodov, prečo som sa fakt chcela naučiť dobre po anglicky. Táto cesta ma zaviala na ročný pobyt do Ameriky na strednej škole, kde som žila mierne ako Harry u Dursleyovcov, ale aj tak to stálo zato!

Vďaka tomu, som sa po maturite mohla prihlásiť na vysokú školu do Spojeného Kráľovstva, a nakoniec som sa dostala na moju vysnívanú University of St Andrews, ktorá sa skutočne stala mojim druhým domovom.

Jedna z hlavných častí univerzity- St Salvator's Quad

Zamilovala som sa do ponurého škótskeho počasia a do neskutočnej zelenej farby. Do šedých kamenných budov a bohatej histórie tohto prekrásneho malého mesta. Veľa ľudí hovorí, že St Andrews a jeho univerzita je asi najbližšia replika k príbehom o Harrym Potterovi. Naozaj je to pravda. V nedele nosíme červené plášte, ktoré pripomínajú habity z Harryho Pottera, máme milión starých tradícií a budovy internátov a školy pripomínajú Rokfort.

Prechádzka po móle v červených plášťoch

Keďže život je plný náhod, ďalšia takáto náhoda ma zaviala na Kalifornskú Univerzitu v Los Angeles (UCLA), kde trávim tento školský rok, ktorý je mimochodom plný neskutočných zážitkov. A vďaka tomuto roku som mala konečne možnosť vybrať sa na výlet do Universal Studios a do Sveta Harry Potter, o čom som snívala minimálne posledných päť rokov, odkedy viem, že takýto svet existuje.

V nasledujúcom článku máte preto zaznamenané všetky moje zážitky z tohto výletu :)

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page