top of page

Zážitky z LA: Downtown, Hollywood, Chinatown

Na výlet do týchto častí Los Angeles som sa vybrala krátko po príchode do Los Angeles, pretože to bol výlet, ktorý organizovalo centrum pre zahraničných študentov na UCLA. Tento výlet bol jednodňový, a na každom mieste sme strávili okolo dvoch hodín. Neviem či to bolo preto, že som tam bola tak krátko, ale hneď na úvod vám môžem povedať, že tieto miesta ma zaujali najmenej zo všetkých častí LA, v ktorých som doteraz bola. Určite sa tam ešte vyberiem znova, ale zatiaľ mám takéto dojmy.

Downtown LA a Disney Concert Hall

Toto bola naša prvá zastávka a Downtown LA si predstavte ako mrakodrapové centrum Los Angeles. Bolo dosť prázdne, čo sa týka počtu ľudí a všetky budovy boli sídla nejakých firiem, takže sa tam nedalo ísť len tak pozrieť dovnútra. Nachádzala sa tu napríklad Disney Concert Hall, budova "filharmónie", kde bývajú rôzne koncerty a baletné predstavenia. Táto budova je hypermoderná a jej fasáda silno odráža slnečné lúče, takže je okolo nej poriadne horko a najkrajšia je pri západe slnka, kedy je jej lesk vidieť všade do diaľky. Mne sa táto budova páčila, ale tým, že sme neboli na žiadnom predstavení, nebola som z nej nejako špeciálne ohúrená, pretože toto nie je úplne môj štýl. Koncerty v nej ale určite stoja zato.

Disney Concert Hall a ja :)

V centre LA sme sa zastavili aj na pôvodnej historickej ulici Olvera Street, kde bolo LA v roku 1781 založené a z tohto miesta sa celé mesto a osídlenie postupne rozrástlo. Na tejto ulici bol mexický trh a predávali tu ich typické jedlá a masky na sviatok Dia de los Muertos.

Olvera Street

Blízko centra bolo aj Chinatown, kde sme sa vybrali na vlastnú päsť podľa navigácie v mobile. Náhodou sme odbočili o uličku ďalej a ocitli sme sa v dosť nebezpečnej časti, kde bolo veľa bezdomovcov a zvláštne ošarpané podniky. Rýchlo sme sa odtiaľ snažili vymotať a našťastie sme prešli na hlavnú ulicu v Chinatown, teda do čínskej štvrte. Toto miesto bolo pekné a mňa najviac zaujali obchody s čerstvým ovocím, zeleninou, hubami a rybami.

Správna hlavná ulica v Chinatown :)

Hollywood a Chodník Slávy

Z downtown, sme sa presunuli do Hollywoodu a videli sme tam napríklad Dolby Theatre, kde sa každoročne odovzdávajú Oskary. Ak sa pýtate, prečo som sa tam nevybrala počas Oskarovej noci, tak je to preto, že som si našla na rôznych web stránkach, že celé toto okolie je ohradené, a že fanúšikovia sa k červenému kobercu jednoducho nedostanú a ani ho neuvidia z diaľky.

Výhľad na Hollywood

Na hlavnej ulici v Hollywoode bol samozrejme chodník slávy a ten bol dlhý asi míľu, čiže viac ako kilometer. Nepoznala som tam veľa mien, pritom si myslím, že filmov som videla veľa, a vždy ma bavilo čítať filmové časopisy a rozhovory nie len s hercami, ale aj s režisérmi a filmovými tvorcami. Napriek tomu bolo toto miesto dostatočne fotogenické, takže ak túžite po fotke na chodníku slávy, a nájdete si aspoň jedno vaše obľúbené meno, nemáte sa čoho obávať :)

Ja a môj obľúbený david Bowie :)

Okrem chodníka slávy bolo na Hollywood Boulevard veľké množstvo pouličných predavačov a obchodov so soškami Oskarov, filmovými tričkami a dosť gýčovými suvenírmi. Toto miesto bolo veľmi turisticky zamerané a pochybujem, že tu často vidieť nejaké ozajstné filmové hviezdy, pretože sa tam nič moc (okrem nákupu suvenírov a prechádzania sa po chodníku slávy s kopou ďalších turistov) sa tu robiť nedá.

Hollywood

Ako som už spomínala, nestrávila som na týchto miestach toľko času ako na iných miestach v LA, takže si netrúfam povedať, že neboli zaujímavé. Rozhodne stoja za preskúmanie a pokiaľ sa ocitnete v LA, určite ich nevynechajte, pretože majú jedinečnú atmosféru a budú vás lákať hlavne tým, že sú také populárne a známe všade vo svete :)

Oskarové divadlo Dolby Theatre

Obchod so suvenírmi v Hollywoode

Ozaj, a čo ma prekvapilo je, že ak by ste očakávali, že z tejto ulice bude dobre vidieť slávny nápis Hollywood, tak vás musím sklamať. Bohužiaľ ho odtiaľto nie je vidieť vôbec a rovnako z nápisu Hollywood nevidítde na túto ulicu. Možno som to očakávala len ja, ale pre istotu vás varujem :)

Turistický ruch v Hollywoode

Toto je zatiaľ odomňa všetko a o výlete na nápis Hollywood vám poviem v ďalšom článku :)

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page